Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilket objektiv till Nikon D700 passar för bröllopsfotografering?
- Trådstartare FotoGG
- Start datum
PerFogelberg
Aktiv medlem
Mina personliga favoritobjektiv för ändamålet är Nikon 85/1,4 och 105/2.
avslutad131111
Avslutat medlemskap
Jag har ingen D700 så kan egentligen inte uttala mig men på gamla goda SLR-tiden tyckte jag 105-an var kanon och idag tål det väl också att tittas på 24-70/2,8-an som ett zoomalternativ ??
Jon
Jon
Erik Schalin
Aktiv medlem
14-24 & 24-70
Men det är MINA önskemål inte dina!
Men det är MINA önskemål inte dina!
hazzeeklöf
Aktiv medlem
objektiv
Jag tror att om du kan sattsa på ett ex 24-70/2,8 eller 70-200/ 2,8 så klarar du nog en hel del fotografering i kyrkomiljö utan att behöva blixt
Jag tror att om du kan sattsa på ett ex 24-70/2,8 eller 70-200/ 2,8 så klarar du nog en hel del fotografering i kyrkomiljö utan att behöva blixt
Peter-L
Aktiv medlem
Kan inte tänka mig annat än det som redan konstaterats här. Att du borde klara dig Väl, med 24-70/2,8 och en D700.
ISO möjligheterna i kombination med objektivets ljusstyrka torde räcka mer än väl. Och du får en optik som är "allround" och kompetent för mycket. Brännvidden är väl det du får klura på. Hur nära kommer du brudparet i kyrkan???
Have a nice trip!
ISO möjligheterna i kombination med objektivets ljusstyrka torde räcka mer än väl. Och du får en optik som är "allround" och kompetent för mycket. Brännvidden är väl det du får klura på. Hur nära kommer du brudparet i kyrkan???
Have a nice trip!
Bokeh
Aktiv medlem
Alla proffisionella bröllopsfotografer som kör Nikon använder troligen AF-D 85/f1.4 eller AF-D 105/f2 som är perfekta redskap för att skapa den där sköna mjuka bakgrundsoskärpan som är så snyggt på just bröllopsporträtt.
Kompletera gärna med AF-S 24-70/f2,8.
/kent
Kompletera gärna med AF-S 24-70/f2,8.
/kent
Senast ändrad:
Erik Schalin
Aktiv medlem
Menar du att du skulle kunna tänka dig att plåta ett bröllop med endast en 85:a?Jag brukar använda ett 28-70/2.8. Fast i dagsläget är det kanske inte det smartaste valet om man ska köpa nytt. En 85:a eller 24-70 skulle jag satsa på.
Mvh
Maverick