Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilket objektiv ska jag välja?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det kommer någon gång då du kommer gråta av att inte ha en brännvidd kortare än 24 mm om du har en DX kamera. Men förmodligen skulle det dröjja ett bra tag, men någon gång.

Håller absolut inte med. Förstår inte varför man skullesakna något under 24 (35). 99% av det jag ser som är plåtat med vidvinkel är rent skit. problemet är att folk inte själv ser det. Bilderna bara skriker amatör om sej. För folk som vill lära sej plåta skulle jag i första hand skippa allt under 35 tills man lär sej se och läsa perspektiv, efter det förstår dom flesta själv att det är extremt sällan en vidvinkel är användbar.

med tanke på vilka objektiv du har så köp en 50/1.8D du vinner inget i bildkvalitet på att köpa ett 18-105
däremot så är skärpan klart mycket bättre på 50/1.8D och det fungera rmycket bättre i dåligt ljus.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar