Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilket objektiv finns inte?
- Trådstartare Gunnar D
- Start datum
pointzero
Aktiv medlem
Jag missade iofs att det gällde KM - men hur som helst eller 8-12 F:2 hade varit det ultimata, ialla fall bland vidvinklar. Sen dem digitala kamerona kom känns det som att man hr tagit ett seteg tillbaka på vidvinkelfronten. Kamera tillverkana borde lägga mer energi på detta.
Magnus Wahlgren
Aktiv medlem
12-24/4.0, 17-35/2.8. 135/2.0. 200/1.8. Tilt-shift-gluggar. Kanske?
Anddje
Aktiv medlem
17-35 3.5 G finns, 135mm 2.8 STF (MF med AF-fattning) finns, 135 2.8 "vanlig" finns, 200 2.8 finns, ligger inte det tillräckligt nära?Magnus Wahlgren skrev:
12-24/4.0, 17-35/2.8. 135/2.0. 200/1.8. Tilt-shift-gluggar. Kanske?
Segeson
Aktiv medlem
Just nu verkar det vara tunnt med gluggar till Minolta överhuvudtaget, kolla CyberPhoto, finns bara 8-10 kvar.Gunnar D skrev:
Av ren nyfikenhet skulle jag vilja veta vilket / vilka objektiv det är som "inte finns" till KM.
Får hoppas dom tar upp försäljningen igen när SONY släpper DSLR'n.
Jag förstår lite vad du är ute efter, många (ägare av andra märken) säger att man ska undvika Minolta för att dom inte har det stora utbudet av objektiv och tillbehör som man borde kunna begära av en systemkameratillverkare.
Jag ser dock inte utbudet som en brist, däremot tillgängligheten, Minolta har varit urusla på att klämma fram gluggar det senaste året. Sigma tillverkar bara sina dyra "fina" gluggar till N & C. Det kanske blir bättre med tiden, vi får väl vänta och se.
Michael Johansson
Aktiv medlem
Något man saknar är riktga bälgobjektiv som 12,5mm och 25mm samt en riktig bälg som fanns till de manuella kamerorna. Likaså shiftoptik, gärna 28mm, eller 18mm för digitala kameror.
Magnus Wahlgren
Aktiv medlem
Anddje skrev:
17-35 3.5 G finns, 135mm 2.8 STF (MF med AF-fattning) finns, 135 2.8 "vanlig" finns, 200 2.8 finns, ligger inte det tillräckligt nära?
I rest my case
Gunnar D
Aktiv medlem
Michael Johansson skrev:
Något man saknar är riktga bälgobjektiv som 12,5mm och 25mm samt en riktig bälg som fanns till de manuella kamerorna. Likaså shiftoptik, gärna 28mm, eller 18mm för digitala kameror.
Där har du en poäng, bälg o bälgoptik skulle smaka fâgel, hmm, eller iallafall vara trevligt.
Senast ändrad: