Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilket objektiv bör jag välja?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: eos 300 + 18-200?

b.simonson skrev:
Hej!

Eftersom objektivet är minst lika viktigt som kamerahuset vore det kanske ett alternativ att kolla på nåt begagnat hus (300D, pentax *ist DS) och sen köpa till ett sigma/tamron 18-125/200. Då får du ett rejält omfång med ok kvalité. Om du inte tänker skriva ut i A3-format klarar du dig utmärkt med 6 Mpix.

lycka till!

6 mp räck gott och tryggt för ett A3 format Björn!

Mvh Markus
 
Hej,
Ditt 28-90 objektiv funkar utmärkt till 350D. Du behöver ingen konverter men utsnittet blir annat, 1,6x Brännvidden. Da har du ju redan en zoom och kan lägga en dryg tusenlapp pa ett 50/1.8 som jag haller med föregaende inlägg, är ett utmärkt objektiv.
Häslningar
Conny
 
Ja det ser ut som det objektivet. Har ju inte haft något att jämföra med men så dåligt har jag inte upplevt det - men så är jag inte proffs heller.

Det känns ju hur som helst enklare att köpa kitobjektivet när jag ändå ska köpa kameran.

Men var det någon som kunde ge mig tips om hur mycket som är ett rimligt pris för min Eos300? Skulle vara tacksam för det, vill inte försöka vare sig få under- eller överpris för den när jag ska sälja.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.