Annons

Vilket motljusskydd?

Produkter
(logga in för att koppla)

stefandahlen

Aktiv medlem
Jag tänkte skaffa ett motljusskydd till mitt 100mm makro 2.8 (Canon). Enligt Yfo skulle det finnas i två varianter: ET-67A och ET-67B, men de visste inte vad skillnaden mellan dessa varianter bestod i. Det ena kostade kanske ca 490 och det andra ca 650.

Någon här som vet?

Hmm...

Det ska heta endast ET-67..ingen annan beteckning.

Han kan ha blandad ihop det med motljusskyddet till nya EF-S 60/2.8 Macro, som ska ha ett som heter ET-67B. Så det kan ju vara så att Canon döpt om det gamla till A då. Så det kan du säga till dem. Hälsa från mig ;p

Det borde inte vara så komplicerat egentligen... Var och tittade på motljusskyddet idag och det verkade väldigt stort. Det stack i alla fall ut 10 cm ifrån objektivet, efter att jag satt på det. Köpte inte det (då försäljaren inte hade riktigt koll på läget?), även om det stod ET-67 på paketet.

Någon som har en bild på hur rätt motljusskydd skall se ut till min Canon 100mm macro 2.8?

stefandahlen skrev:
Det borde inte vara så komplicerat egentligen... Var och tittade på motljusskyddet idag och det verkade väldigt stort. Det stack i alla fall ut 10 cm ifrån objektivet, efter att jag satt på det. Köpte inte det (då försäljaren inte hade riktigt koll på läget?), även om det stod ET-67 på paketet.

Någon som har en bild på hur rätt motljusskydd skall se ut till min Canon 100mm macro 2.8?

Du fick rätt.. Jag tyckte jag var tydlig när jag svarade. Ja, det är stort.

Tack för svaren och för bildlänken!

Mitt inlägg syftade på att det kändes komplicerat att köpa det och genom butiken veta vad som var rätt motljusskydd.. Ringde Canons kundtjänst också och de svarade lite svävande tyckte jag. Det kändes lite frustrerande.

Jag menade inte att någon här skulle ha svarat "dåligt".

/Stefan

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto