Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilket märke på piratbatterier är "bäst"

Produkter
(logga in för att koppla)

Joa

Aktiv medlem
Skall iväg på safari efter nyår.
5 Dagar med begränsat med laddningsmöjligheter. Möjligen via cigguttaget i bilen, men det är inte bekräftat än.
Behöver således köpa på mig några extra batterier till mig Canon 20D.
Har dålig kolla på marknaden och sökt lite på forumet.

Vilka erfarenheter har ni av de mest lättillgängliga privatbatterierna som håller bra pris?

Kaffebrus?

//Jocke

Har köpt av "batterimannen" på tradera.
Och dom har hållt en mkt hög kvalite, som alltid svårt att avgöra om dom är lika bra i längden som org. Men dom kostar 1/4 och har samma kapacitet när dom är nya ( nu över 1 år gamla).

Mvh Anders

undrar också på ett bra ställe att köpa batterier.

Priserna mellan billiga pirat och original är ju så fruktansvärt stora att man blir lite misstänksam. Är de som kaffebrus har helt okey att använda?

T.ex. cyberphoto har ett pirat för 400, skulle det då vara bättre än kaffebrus för knappa 200 eller vad de tar?

Jag har köpt batterier av märket "Dörr" från Cyberphoto. De har funkat klockrent till min 40D.

Sen har jag kört väldigt billiga batterier från både kaffebrus och zebramedia (om jag inte minns fel) till tidigare kameramodeller och de har fungerat betydligt sämre. Om det är slumpen vågar jag inte spekulera i...

När jag handlade på Cyber så frågade jag kring kvalitén på Dörr, och killen i kassan sa att de gånger batterierna inte fungerar så märker man det direkt. De var isåfall stendöda. Några batterier med sämre kapacitet etc hade han inte stött på.

Jag har köpt av märket Lenmar från Dustin till mina Ixus kameror samt till 400D och 40D och de har fungerat väldigt bra.

Om det gällde vanligt vardagsbruk skulle jag nog kunna tänka mig att chansa på något ännu billigare.

Nu gäller det en safariresa till Afrika och då vill man verkligen inte att det knasar och kanske är det dumsnålt att gå alltför långt ner i pris?

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto