Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilket kamerasystem ska man satsa på?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ella_a

Aktiv medlem
Hej alla experter!
Går i köpestankar och funderar på vilket system man ska köpa in sig på? Canon eller Nikon?
Canon 20D verkar ju inte helt fel....och inte heller D70 eller ännu hellre efterträdaren till den, när den nu kommer....
Fler än mig som känner igen dessa veliga tankar om vilket system man ska köpa in sig i???
Pris kontra kvalité och funktioner, objektiv etc.
Vad är igentligen prisvärt???????
:)
När man väl köpt in sig i ett system med objektiv, blixt etc. blir det ju rätt dyrt om man vill byta.......
Hur tänker ni andra?
Hälsn.Kerstin

Kläm och känn på kameror, objektiv och tillbehör. Köp sedan det du känner passar dig och din plånbok.
Canon eller Nikon är lite som BMW eller Mercedes, bra grejer båda två fast på olika sätt.
Ju fler människor du frågar, ju fler olika svar kommer du att få.
Gillar själv Nikon, ligger bra i just mina händer.
Hade jag haft råd hade det blivit en Leica.

Jag tycker att Canon 20D är en väldigt bra kamera och Nikon D70 är en väldigt prisvärd bra kamera.

Har man mycket pengar kan man lika gärna köpa en 20D. Har man mindre med pengar får man samma resultat med en D70.

I övrigt tror jag att båda systemen erbjuder ett mycket stort sortiment av objektiv och blixtar. Man kan bli nöjd oberoende av namnet på kameran.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar