Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilket forum?

Produkter
(logga in för att koppla)

TrueBluesare

Aktiv medlem
Har kollat runt här en del nu, men jag hittar inget forum där man diskuterar själva inställningarna fö varje bild. Typ frågeställningen: "Vad borde jag haft för bländare / slutartid / isotal / övriga instälningar på denna bild?" också bifogar man givetvis bilden.
Eller också nånting där folk lägger upp sina bilder och skriver vilka inställningar han haft för just den bilden.

Jag har kollat runt lite här som sagt men just dom här frågeställningarna är så väldans utspridda. Finns det inget forum där dessa frågeställningar sammlas?

Skulle gärna vilja veta vad andra haft för inställningar till en specifik bild, det hade man lärt sig väldigt mycket av.

Den typen av kommentarer kan du efterfråga när du lägger ut en bild för Bildkritik.

Vad man "bör" ha för tid och bländare för en viss effekt hänger förståss på vad man försöker uppnå med bilden, så det bör man då berätta.

På andras bilder kan du ibland se det genom att klicka på länken EXIF. Om den informationen finns intakt (kan ibland försvinna när man förminskar etc) så kan du se slutartid etc.

Det finns typ inget forum "Hjälp med bilden" typ
eller "Inställningar" vilka inställningar man ska/kan använda vid olika situationer

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto