Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilket filformat för DVD?

Produkter
(logga in för att koppla)

frilins

Medlem
Är det någon som vet vilket filformat jag ska bränna in mina bilder i på CDrom för att kunna se dom via min DVD på TV:n?
mvh
Per

Vissa spelare kan visa bilder och då är det isåfall vanliga jpeg dom klarar. Tyvärr är det långt ifrån alla som är utrustade med den finessen men OM den kan så är det troligast jpeg. En skiva är ju ganska billig. Testa :)

/Tomas

Jag kör med Ulead DVD PictureShow fungerar perfekt klarar även video snuttar.

Kan vara lite problem med vissa DVD spelare(Sony,xbox mfl.) köra då på CDRW skivor.

//Rob

DVD:n kräver mer än bara ett bildformat. Det skall vara ett speciellt filformat och det skall finnas ett antal mappar på cd:n.

Mitt förslag är,
1. kolla om det finn möjlighet att bränna bildvisning i ditt brännarprogram,
2, Om det inte fungerar, köp ett brännarprogram som stödjer det. Jag använder WinOnCD 6 för tv-produktioner. Det kostar ca 700:-.

Enligt den här sidan stöder den VCD och SVCD.

Längst ned på den här sidan finns beskrivningar hur du gör dem i en massa olika program, och vad programmen klarar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar