ANNONS
Annons

Vilket batteri fick ni med er 20D?

Produkter
(logga in för att koppla)

JalleS

Aktiv medlem
Jag är lite förvirrad. Jag tittade på mitt batteri och det är BP511 och inte BP511A som det borde vara...

Det hela började med att jag såg att batteriet var tillverkat mars-2004 och jag regerade på att det var tidigt. Sedan så tittade jag efter och då såg jag att det var ett BP511.

En stund så trodde jag att jag hade blandat ihop mina batterier och skickat mitt nya batteri med min 300D som jag sålde. Men jag köpte min 300D i augusti-2003 och batteriet är märkt mars-2004.

Inte för att det spelar någon större roll, men jag blev bara lite förvirrad.

För att dessutom göra det lite mer förvirrat så är batteriet märkt BP-511 1250mAh. Enligt vad jag vet så var BP-511 1100mAh och det nya BP-511A på 1390 mAh.

Är det någon annan som har råkat ut för något liknande?

Min kamera är köpt från Cyber.

--jalle

Senast ändrad:
Glöm allt!!!!

Skit bakom spakarna... Jag är en totalt kork!!! Tur att jag inte började fråga Cyber först...

Jag fick ett BP-511A batteri, men jag tittade på mitt piratbatteri... Jag är helt övertygad om att jag såg Canon någonstans på batteriet, men icket!!! Det står bara BP-511 men ingenting om Canon...

Efter att ha läst ditt svar så tittade jag lite mer noggrannt!

Pinsamt! Jag är röd högt över mina öron över att göra ett sådant här misstag...

--jalle

froderberg skrev:
Jag fick med det nya blå 511A på 1390mAh

Beställde precis ett BP511-H från Zebra Media, samma pris som på länken. Hoppas det funkar till min 300D, är det någon som har erfarenhet av det?
Beställde samtidigt ett NB-3L till Ixus I, 103 spänn! Och vad jag förstår så är ju Zebra Media någorlunda seirösa.

/A\

Senast ändrad:
Jag har köpt alla mina batterier efter det som följde med kameran (10D) från zebramedia för runt 200 kr stycket. De har fungerat bra och zebramedia är nog seriösa och snabba men också lite virriga... :) Jag beställde några prylar för kanske ett år sedan och två av grejerna var fel märke / minnesstorlek. Jag ringde och fick nästa dag de två prylarna tillsammans med en returpåse, denna gång var en av prylarna av fel typ. Ringde igen och fick nästa dag rätt grej. Som sagt snabbt men kanske lite virrigt... :) Jag handlar fortfarande av dem iallafall, det har inte varit några mer sådana problem.

Billigaste Bp511?

Köpte Batterier till min Canon 10D från en firma i USA nyligen.
4 st Bp511 och 1 st Minolta np-200 kostade 475:- inkl
frakt.
På nätet var det 1500mAH som gällde för BP511 men dom levererade ackarna var på 1800mAH.
Jag använder vertikalgrepp på min 10D och förfogar följdaktligen över 3600mAH!
Kolla in Sterlingtek.com.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar