Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

vilket övergrepp på en ung fotograf

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmm brukar inte kommentera men i detta fallet kan jag inte vara tyst...

Funderar på om man ska försöka lista ut vem chauffören är och efter det campa utanför hans hus och fotografera honom tills vi alla tröttnar på kameror vilket lär dröja några år....

Ok.. detta kanske inte är så bra, men jag blir så upprörd när man ger sig på ett barn på det viset.

Återstår bara att se om veolia vågar ge chauffören på huvet och att de ger grabben en rejäl ursäkt med plåster på såren.

Jag skulle kräva en offentlig och återutsänd ursäkt, och 8 st nya bussdäck varav två styr/rull och en komplett baksoffa att ha i tv-rummet.

söndag den 21/6 ska jag fotografera lite bussar i malmö. nån som har koll på vilka linjer som veolia trafikerar? tänkte kolla uppe i centrum vid triangeln eller gustav.

Hade gärna varit med och fotat, men tid och avstånd samt en del annat hindrar. Skulle ni avyttra några bilder från en sådan utställning, låt överskottet gå till psykvården - den behöver tydligen byggas ut....

Inte ens polisen har rätt att radera bilder på plats eller begära att man ska göra det.
Enbart en åklagare som kan besluta om sådant.
Vilken idioti.
Mycket synd att jag bor i Dalarna och att nämnda bolag endast sköter en del järnvägstraffik här. Men jag vet att de är skvatt galna i tunnelbanan oxå.

Frågan är ju vad busschauffören var rädd för. Var han indian? Kanske stal Oliwer hans själ när han fastnade på bild. Eller så svartkörde bussen som en annan linje mitt på ljusa dagen! Haha!

Frågan är ju vad busschauffören var rädd för. Var han indian? Kanske stal Oliwer hans själ när han fastnade på bild. Eller så svartkörde bussen som en annan linje mitt på ljusa dagen! Haha!

Kan man fånga indianers själar på riktigt med fotografi!?

Skulle vara lite roligt att skeppa hit en båtslast japanska turister, och berätta för dem att bolaget i fråga är ett av Sveriges mest kända. Då lär det bli fotograferande, jävlar i min låda (ursäkta språket). Känner jag japanerna rätt kommer de dessutom posa tillsammans med busschauffören, oavsett om denne vill eller inte.

Den bematlade hämnaren

Vad har detta med saken att göra?

Chaffeuren kände väl sig kränkt av kameran och i sitt dåraktiga tillstånd fick för sig att han var nån sorts enmansrättsskipare som skulle hämnas.

Dom finns överallt.
En gång efter jag att några timmar tidigare parkerat bilen nära ett upprivet järnvägsspår nära Faringe station så blev pappa uppringd av en man som undrade om pappa och jag tillhörde ett kriminelt gäng som skulle göra inbrott i hans hus. Pappa förnekade naturligtvis detta men det trodde inte mannen på utan sa att ha försäkerhetsskull ändå hadde ringt polisen och anmält mig.

Pappa sa nåt om att han trodde att det kunde räknas som olagligt att anmäla folk hur som hällst ock att polisen antagligen inte skulle göra nåt åt en parkerad bil som dessutom redan var flyttad. Mannen ställde mot frågor om vad pappa baserade den inställningen på och pappa svarade att det visste han eftesom han själv är polis.

Mannen bodde i nåt av de tre husen och jag hadde ställt bilen i början av den lilla vägen, jag störde knappast nån av de boende:
http://kartor.eniro.se/query?mop=aq...1&mapcomp=;;;;;;;;;;;;;;0;0;;;;0&what=map_adr

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar