afe
Aktiv medlem
I Canonforumet har det försigått en (lite rörig) diskussion om vilket favoritobjektiv Canonägarna har. För att tråden ska vara till någon praktisk nytta föreslår jag att du föreslår ett (och endast ett) objektiv du tycker är din absoluta favorit för användning på den Nikonkamera du använder mest, och gärna med en motivering varför du valt just det objektivet som favorit. (Det är alltså inte som tråden där du måste välja ett objektiv med fast brännvidd och inget annat.)
Min favorit är 45/2,8 P - en pannkaka som är bra, gör att motiven blir glada (det ser inte klokt ut när jag har det på min D3) och det är användbart för väldigt många motiv. Alla kameror blir hyfsat fickvänliga med det objektivet monterat (inklusive D3:an om man har stora fickor).
Min favorit är 45/2,8 P - en pannkaka som är bra, gör att motiven blir glada (det ser inte klokt ut när jag har det på min D3) och det är användbart för väldigt många motiv. Alla kameror blir hyfsat fickvänliga med det objektivet monterat (inklusive D3:an om man har stora fickor).