xnafuriex
Medlem
Vilket är det bästa makroobjektivet och långzoom-objektivet för Nikonkameror?
hej. jag funderar på att köpa 2 objektiv för min nikon d90. en objektiv som e lång zoom jag vill komma så nära som möjligt om tex jag går och fotar djur så vill jag komma väldigt nära fasten jag står lite längre bort. vilken är den bästa lång zoom objektiven NIKON märke till min kamera.
sen vill jag köpa nikon macro objektiv där också vilken är de bästa ..jag vill komma nära det jag fotar i macro tex myror, spindlar och så..vilken är den som rekomenderar som e bäst som man kan se hur dom varelsena ser ut så som man inte ser dom från långt avstånd...
svara gärna på detta...
blir mycke glad då..
för jag kollade i expert då fanns det:
Nikon Nikkor AF-S 70-300/4,5-5,6 G VR IF-ED
men fanns det nån bättre en den??
sen fanns denna macro objektiv:
Nikon Nikkor AF-S 60/2,8 G ED Micro
men fanns det nån bättre en den?
mvh nathalie basurto
hej. jag funderar på att köpa 2 objektiv för min nikon d90. en objektiv som e lång zoom jag vill komma så nära som möjligt om tex jag går och fotar djur så vill jag komma väldigt nära fasten jag står lite längre bort. vilken är den bästa lång zoom objektiven NIKON märke till min kamera.
sen vill jag köpa nikon macro objektiv där också vilken är de bästa ..jag vill komma nära det jag fotar i macro tex myror, spindlar och så..vilken är den som rekomenderar som e bäst som man kan se hur dom varelsena ser ut så som man inte ser dom från långt avstånd...
svara gärna på detta...
blir mycke glad då..
för jag kollade i expert då fanns det:
Nikon Nikkor AF-S 70-300/4,5-5,6 G VR IF-ED
men fanns det nån bättre en den??
sen fanns denna macro objektiv:
Nikon Nikkor AF-S 60/2,8 G ED Micro
men fanns det nån bättre en den?
mvh nathalie basurto