Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilken uppkoppling har du?
- Trådstartare elmfeldt
- Start datum
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.
Bjelkengren
Aktiv medlem
Tele 2s lina suger. Jag tycker att du ska skaffa bostream jag har det själv, funkar finfint. 2.5Mbit och 249kr/mån + fast IP-adress. Kolla på www.bostream.se
Jeppe
Aktiv medlem
Jag har också bostream, fd bonet. Funkar skitbra. Inte alls många avbrott nu för tiden. Lysande hastighet. Inte sådan som felia har, bredband för alla 512kbit......suck
Bredband ??? Hmm har för mig att IT-Kommissionen satte 2Mbit som gräns för vad som får kallas bredband. Men men felia har, gör och kommer alltid att ligga efter och ta massor betalt.
Bredband ??? Hmm har för mig att IT-Kommissionen satte 2Mbit som gräns för vad som får kallas bredband. Men men felia har, gör och kommer alltid att ligga efter och ta massor betalt.
dannepetson
Medlem
Jag har vad det verkar den bästa uppkopplingen i sverige, och jag skäms inte för att göra reklam för dem... Bredbandsbolaget i 10 mbit/s!!! Helnöjd!!!
bosoderstrom
Medlem
Radiolänk?
Hej, har försökt få Telia och Tele2 att komma it i spenaten med ADSL i flera år, men dom är hopplöst ointresserade av gröna vågen. (Bor 1 mil utanför Hedemora i rena idyllen). Radiolänk låter som ett intressant alternativ. Hur fixar man det?
Bo
Hej, har försökt få Telia och Tele2 att komma it i spenaten med ADSL i flera år, men dom är hopplöst ointresserade av gröna vågen. (Bor 1 mil utanför Hedemora i rena idyllen). Radiolänk låter som ett intressant alternativ. Hur fixar man det?
Bo
FredrikB
Aktiv medlem
klasg skrev:
Tyvär bara vanligt modem. Det vore inte fel med ADSL! Någon som vet om Tele2 har sånt? Hur får man det? Vad kostar anslutningsavgiften och månads..?
Vet ej om Tele2 har det (kolla webbplatsen!), själv har jag Telenordias ADSL sedan en månad tillbaka. Klockren installation och mycket stabilt. Kan rekommenderas!
/Fredrik
accipiter
Aktiv medlem
Kristina!
Du kan få en bra information om radiolänktekniken på
http://www.herjenet.se
I Härjedalen tycks den tekniken ha slagit igenom ordentligt.
För folk i (lagom) glesbygd är det en bra lösning - kanske den enda rimliga idag.
Här hos oss i Gagnef (Dalarna) var det elverket som såg sin chans att konkurrera med Telias ADSL som är dyrare, långsammare och inte når så långt ut från sina basstationer.
/Ragnar
Du kan få en bra information om radiolänktekniken på
http://www.herjenet.se
I Härjedalen tycks den tekniken ha slagit igenom ordentligt.
För folk i (lagom) glesbygd är det en bra lösning - kanske den enda rimliga idag.
Här hos oss i Gagnef (Dalarna) var det elverket som såg sin chans att konkurrera med Telias ADSL som är dyrare, långsammare och inte når så långt ut från sina basstationer.
/Ragnar
Tomi
Medlem
egemini
Aktiv medlem
jimh skrev:
Kabelteve här också. Det får inte riktigt plats i alternativen, hastigheten är ju jämförbar med ADSL men det är inte ADSL.
Beror på vilket ADSL du jämför med. Mitt har 2.5Mbit/s. Kabelmodem har oftast bara 512kbit. Om man ska vara petig
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.