Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken uppkoppling har du?

Produkter
(logga in för att koppla)

Vilken uppkoppling har du?

  • Modem

    Röster: 83 21.0%
  • ISDN

    Röster: 17 4.3%
  • ADSL

    Röster: 135 34.2%
  • snabbare

    Röster: 13 3.3%
  • Bredband via Kabel-TV

    Röster: 67 17.0%
  • Bredband

    Röster: 80 20.3%

  • Totala väljare
    395
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag anmälde till Telia Nov 99 att jag ville ha ADSL.Inte har jag fått något inte.Så jag får ha så kul det bara går med mitt modem.

....Anders Andersson
 
Jag har Telia ADSL bara för att jag fick "hängavtal" när det kommunala bostadsbolaget anslöt sig och, inte minst viktigt, det fanns inget annat bolag tillgängligt på min ort (Oxelösund) vid detta tillfälle. Jo, Telia är krångliga och kommer med dubbla budskap.
Dels kan man ena gången säga att abbonenten bor inom godkänt område (3-4 km från telestation) och dels är det inte så när någon annan svarar.Summan av kardemumman är att innan du "väljer" leverantör så måste du ta reda på vilka aktörer som finns där du bor och om de är intresserade att av att erbjuda någon anslutning./ Nisse
 
BBB kan man inte få till vilken fastighet som helst (men de är helt klart bäst), Telia ADSL suger. Det är bara att konstatera efter allt skit man har hört om dem. Dessutom de är långsammare än bostream samt att de kostar mer. Jag vet inte om man kan få det var man vill eller om det måste finnas något avtal, men med bostream kan du koppla upp dig sålänge du bor i närheten av en kopplingsstation (antar att samma gäller telia eftersom adsl är adsl).


/tomi
 
Själv har jag tele2 10 Mbit/s vilket fungerar bra. Dock kan jag inte säga att BBB är sämre då jag inte testat vilket alla andra verkar ha gjort.
 
inte visste jag att tele2 hade 10mbit... hur har det gått till? delar hela fastigheten på de 10mbit då?
 
Om BBB nu är bäst.. Hur vet ni det????????
Har ni jämfört mot andra 10 Mbit uppkopplingar??
Tele2 kostar 190 kr/månad 375 i inst avg.
 
10 Mbit per uppkopplad abbonent enligt tele2. Har provkört kopplingen och kommit upp i ca 4 Mbit/s mot backbone(svenska stomnätet).
 
Elnätet!!!

Jag kör via elnätet. GEAB på Gotland drog igång ett pilotprojekt tidigt i våras, motsvarar det Vattenfall lanserar nu på fastlandet. Funkar helbra, hög säkerhet på leverans, fast ip och ständig uppkoppling (till skillnad mot ADSL). Hastigheten varierar lite men det brukar vara helt ok, d.v.s. 2-3mb/s.
 
Nä men se en ny disskution om vad som är bäst..va ovanligt och se sånt här (ironi)...nåväl ovanligt ämne i alla fall...kanske har tröttnat på att älta vilket kamera märke och så vidare som är bäst och gått över till vilken uppkoppling som är bäst...:)

Men det måste ju va min efter som den står först här....:D
 
Men om man skulle skaffa Bostream. Säger man upp avtalet med Tele2 eller måste man använda både Tele2 och Bostream? Det blir dyrt!
 
mälarenergi :X

Jusst nu sitter jag på mälarenergi bredband, rätt kasst, för vi har bara 10mbit innom mälarenergis stadsnät. Utanför stadsnätet vet jag inte vad det är. det lär vara 100mbit delat på hela nätet kan jag tro, men det är väldigt segt att ladda hem saker utanför stadsnätet iaf...
 
Kör på radiolänk, sägs kunna komma upp i 2 Mbit/s men riktigt så fort brukar det inte gå, kanske p.g.a. andra flaskhalsar på vägen...

Leverantör: SystemAccess/Comtech-Data i Kalmar.
 
reecoy skrev:
Elnätet!!!

Jag kör via elnätet. GEAB på Gotland drog igång ett pilotprojekt tidigt i våras, motsvarar det Vattenfall lanserar nu på fastlandet. Funkar helbra, hög säkerhet på leverans, fast ip och ständig uppkoppling (till skillnad mot ADSL). Hastigheten varierar lite men det brukar vara helt ok, d.v.s. 2-3mb/s.



Ummm.. Bostream ADSL HAR fast IP och man ÄR ständigt uppkopplad. Det är bara Telia som inte fattat hur man kan använda ADSL...Nää logga på och bara 512kb...
Bostream ger en hastighet på 2.5Mbit = 260-270kb/s. Även måste man tänka på att hastigheten anges i MBit. Dela den hastigheten på 10 så får du fram nedladdningshastigheten. (Egentligen 8 eftersom det går 8 bitar på en byte, men det går alltid lite förlorat).
Bresband via elnätet har sydkraft haft i Malmö sedan 2 år tillbaka.
 
Jeppe skrev:


Ummm.. Bostream ADSL HAR fast IP och man ÄR ständigt uppkopplad. Det är bara Telia som inte fattat hur man kan använda ADSL...Nää logga på och bara 512kb...
Bostream ger en hastighet på 2.5Mbit = 260-270kb/s. Även måste man tänka på att hastigheten anges i MBit. Dela den hastigheten på 10 så får du fram nedladdningshastigheten. (Egentligen 8 eftersom det går 8 bitar på en byte, men det går alltid lite förlorat).
Bresband via elnätet har sydkraft haft i Malmö sedan 2 år tillbaka.




Ja, jag refererade till Telias variant av ADSL, har inte koll på hur de andra abbonemangen är uppbyggda. Trevligt att sydkraft har varit så framsynta ;-)
 
Jag vill också ha BREDBAND och inte som nu ett futtigt bredband via kabeltv.
Fast...
Jag ska kanske inte klaga...mitt är GRATIS!:D
 
> Bostream ADSL HAR fast IP och man ÄR
> ständigt uppkopplad.

Fast vissa problem lär de ju ha lite då och då...

> Det är bara Telia som inte fattat hur man kan
> använda ADSL...Nää logga på och bara 512kb...

Har själv Telia ADSL och tycker att 512kb är klart acceptabelt. Sällan behöver man snabbare uppkoppling (än så länge) och behöver man det så har man ju tillgång till SUNET-uppkopplade datorer via skolan ;)

Vad gäller inloggning så har "jag" behövt logga in ca 5 ggr på ett år och bytt ip-adress 3 ggr. Jag, har inte heller för hand loggat in, utan det har jag ett program som gör åt mig... Gör man det rätt så blir det rätt!

> eftersom det går 8 bitar på en byte,

För att vara lite datanörd: Det går inte 8 bitar på en byte, det är bara vanligast så... Din mobiltelefon kör säkerligen med 16 eller 32 bitars byte.
 
Hej! Det är ganska många företag som erbjuder ADSL, ex. Telia och Tele2. Priserna varierar inte mycket mellan företagen. Uppkopplingsavgift ca 1.600 + 300 i månadsavgift. Ring till resp. kundtjänst och fråga efter ADSL. Det går nog snabbast.
 
uppkoppling

Modem har ju sina fördelar man betalar för den tid man varit ute på nätet.
Har sedan april telias ADSL vilket är ganska hyfsat men vid vissa tilfällen trögt beroende på trafiken på linan.Priset på telias ADSL år om inte jag har fel 375 kronor i månaden men om man är medlem i Villaägarna så är det bara 275 kronor
i månaden vilket är en hyfsad lösning.Kolla på denna sida om ni är intresserade. http://www.villariks.se/
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.