Annons

Vilken uppkoppling har du?

Produkter
(logga in för att koppla)

Vilken uppkoppling har du?

  • Modem

    Röster: 83 21.0%
  • ISDN

    Röster: 17 4.3%
  • ADSL

    Röster: 135 34.2%
  • snabbare

    Röster: 13 3.3%
  • Bredband via Kabel-TV

    Röster: 67 17.0%
  • Bredband

    Röster: 80 20.3%

  • Totala väljare
    395
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kabelteve här också. Det får inte riktigt plats i alternativen, hastigheten är ju jämförbar med ADSL men det är inte ADSL.
 
Tyvär bara vanligt modem. Det vore inte fel med ADSL! Någon som vet om Tele2 har sånt? Hur får man det? Vad kostar anslutningsavgiften och månads..?
 
Jag lade genast till två nya alternativ för att försöka pricka in alla alternativ. Tack för påpekande.

/david
 
Jag har också bostream, fd bonet. Funkar skitbra. Inte alls många avbrott nu för tiden. Lysande hastighet. Inte sådan som felia har, bredband för alla 512kbit......suck :mad:
Bredband ??? Hmm har för mig att IT-Kommissionen satte 2Mbit som gräns för vad som får kallas bredband. Men men felia har, gör och kommer alltid att ligga efter och ta massor betalt.
 
Har radiolänk. Antar att det räknas som bredband?
Det skall ligga på 2Mbit i alla fall.
Funkar kalasbra.
 
Jag har vad det verkar den bästa uppkopplingen i sverige, och jag skäms inte för att göra reklam för dem... Bredbandsbolaget i 10 mbit/s!!! Helnöjd!!!:D
 
Radiolänk?

Hej, har försökt få Telia och Tele2 att komma it i spenaten med ADSL i flera år, men dom är hopplöst ointresserade av gröna vågen. (Bor 1 mil utanför Hedemora i rena idyllen). Radiolänk låter som ett intressant alternativ. Hur fixar man det?
Bo
 
2 MB radio-LAN här ute i skogen i Dalarna för 250:- i månaden.
Det är inte klokt! Jag är leverantören Gagnefs Elverk evigt tacksam.
/Ragnar
 
klasg skrev:
Tyvär bara vanligt modem. Det vore inte fel med ADSL! Någon som vet om Tele2 har sånt? Hur får man det? Vad kostar anslutningsavgiften och månads..?

Vet ej om Tele2 har det (kolla webbplatsen!), själv har jag Telenordias ADSL sedan en månad tillbaka. Klockren installation och mycket stabilt. Kan rekommenderas!

/Fredrik
 
ville bara säga att Sollentuna energi har samma hastighet på sitt nät som bredbandsbolaget.
 
Kristina!
Du kan få en bra information om radiolänktekniken på

http://www.herjenet.se
I Härjedalen tycks den tekniken ha slagit igenom ordentligt.
För folk i (lagom) glesbygd är det en bra lösning - kanske den enda rimliga idag.
Här hos oss i Gagnef (Dalarna) var det elverket som såg sin chans att konkurrera med Telias ADSL som är dyrare, långsammare och inte når så långt ut från sina basstationer.


/Ragnar
 
jimh skrev:
Kabelteve här också. Det får inte riktigt plats i alternativen, hastigheten är ju jämförbar med ADSL men det är inte ADSL.

Beror på vilket ADSL du jämför med. Mitt har 2.5Mbit/s. Kabelmodem har oftast bara 512kbit. Om man ska vara petig :)
 
Telias ADSL har en anslutningasavgift på 475:- och sedan betalar du 325 kr/ mån. Den ger en hastighet av ca 500kbit. Uppläggningstiden är ca 1 månad beroende på vart man bor.

/Joakim
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.