Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilken raw-konverterare tycker du är bäst?
- Trådstartare macgunde
- Start datum
peter_wahlström
Aktiv medlem
Finns hur mkt intressant som helst av detta i forumet om man söker lite.
Själv använder jag dock uteslutande Capture One. Inget annat har varit jämförbart i kvalitet/snabbt arbetsflöde.
Mvh /Peter
Själv använder jag dock uteslutande Capture One. Inget annat har varit jämförbart i kvalitet/snabbt arbetsflöde.
Mvh /Peter
Anders Östberg
Guest
Har provat Rawshooter men gått tillbaka till Photoshop (CS2) kanske mest för att det är vad jag blivit van att arbeta med.
jkene
Aktiv medlem
Jesper71 skrev:
Någon som vet om man kan använda PS CS som RAW konverteringsprogram för filer producerade i min D2X? Visst är det så att jag måste ha CS2 eller finns det någon plug-in till CS?
/Jesper
Du måste ha RAW 3.1 som är för SC2 tyvärr...
jkene
Aktiv medlem
Jesper71 skrev:
och var kan jag ladda hem den...
http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=2931, men som sagt, för CS2...
Om du inte menade var du laddar hem CS2 Det gör du också hos Adobe (för sisådär en femhundra dollar)
Jesper71
Aktiv medlem
Clouseau skrev:
Camera Raw finns som plug-in till PS CS. I PS CS2 finns det inbyggt. Så du behöver inte köpa hela CS2.
Jag har en raw-konverterare i PS CS och den använde jag för konvertering av raw filerna från min D70 men den funkar som sagt inte för D2X formatet vilket innebär att jag behöver CS2.
Känns bara surt att pröjsa för det...
/J
Clouseau
Aktiv medlem
http://www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html
Tror att du kan köpa 3.1 versionen lös... verkar så. Du får själv kolla närmre.
Tror att du kan köpa 3.1 versionen lös... verkar så. Du får själv kolla närmre.
Jesper71
Aktiv medlem
peter_wahlström
Aktiv medlem
Capture One - Gratis uppdateringar ;o)