Annons

Vilken Macbook PRO?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej igen,

Ursäkta om jag var otydlig men naturligtvis köper man inte Apples eget utan t ex Kingston kostar ca 1/3 del. Finns video hur man gör på t ex Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=Qozs6KZoarA

Ingreppet tog mig strax under 3 minuter och arbetsgivaren sparade runt 4 kkr.

Lycka till!
/Martin

Mina moduler är märkta
2GB PC2 - 5300 CL5 200 - Pin SODIMM
KVR667D2S5/2G

Dustin beteckning
SO-DIMM 2GB DDR2 PC2-5300 667 MHz Kingston
5010105968 Var deras beställningsnummer
 
Skärm

Vi på Kamera & Bild testade nyligen skärmar och den som vann var Eizo FlexScan S2231W-E. Kostar runt 5000 spänn och funkar bra att kalibrera.

/Henke
 
Tillägg: De som satt i som orginal var Samsung-minnen, de är märkta:
1GB 2Rx8 PC2-5300S-555-12-E3
Made in China M470T2953EZ3-CE6 0745

/M

Såg priset på både Dustin och komplett.se, torde finnas en del att spara...
 
som sagt, köp inte minne genom apple utan köp eget vid sidan om o skruva i

jag kommer välja matt skärm (har både matt o blank här på jobbet och föredrar den matta) men försök gärna kolla på två stycken irl innan du beställer om du har möjlighet
 
Melker Humala skrev:
Lätt den billigare av 15"arna i alla fall. Du kommer inte att märka någon skillnad på grafikkortet och antagligen inte på processorn heller och hårddiskar blir fulla oavsett vilken storlek ;-) Men stoppa i 4GB RAM med en gång det kommer däremot märkas.

M

Min största fundering om jag väljer mellan de två 15-tumarna är grafikkortet. Är det så att skillnaden endast märks när man håller på med 3D? Jag spelar aldrig spel, jobbar med foto/grafik och minimalt med videoredigering. Jag kör en stor extern skärm. Kan jag köpa den mindre utan att torska på något grafikrelaterat jag får ångra senare?

Jag undrar också om hur prisvärt ni tycker att "AppleCare Protection Plan" är?

Tack Melker och alla andra som hjälper oss frågande.
 
Hm, jag har ju som jag skrev i det första inlägget nu beställt en Macbook PRO 15# som främst kommer att användas för bildbehandling. Dessutom har jag även beställt hem 4 GB för 800 (vilket fynd!) kr som jag kommer stoppa i såfort datorn anländer till mitt hus. Men min fråga är... hur många ANSER, eller kan tala av erfarenhet, att det FUNGERAR och använda Macbookens skärm för/till bildbehandling? Då jag är ung och lever enligt en tight budget måste jag vänta någon månad eller liknande tills jag köper skärmen från Eizo, om jag inte tar ett lån, vilket inte känns så skoj.

Är det dugligt och använda den skärm som hänger med Macbook PRO 15# till bildbehandling tillsvidare? Jag har ju sett flera fotografer på uppdrag använda just Macbook PRO, men jag vill veta vad ni tycker.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.