j2^
Aktiv medlem
Fråga: Finns MBP med Sata III?
Nej, och jag ser faktiskt inte varför det skulle vara behövligt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fråga: Finns MBP med Sata III?
Jag tror inte den är ömtåligare än motsvarande MBP.
Eftersom jag äger den ena och för alldeles nyligen ägde den andra kan jag ganska enkelt konstatera att det där inte är sant. Skärmens baksida på den ena skiljer sig inte från den andra.Jo. Air är _markant_ mycket öntåligare än MB, MBP och de flesta "Windowslaptops".
Det största problemet med Air är att den är väldigt (för en laptop) känslig för tryck mot skärmen i hopfällt läge, eftersom det inte finns plats för någon direkt förstärkning i "locket" på den.
Eftersom jag äger den ena och för alldeles nyligen ägde den andra kan jag ganska enkelt konstatera att det där inte är sant. Skärmens baksida på den ena skiljer sig inte från den andra.
Och på vilket sätt Air skulle vara "väldigt känslig för tryck" förstår jag inte alls. Tvärtom är nog MBP mycket mer "känslig för tryck", eftersom den (till skillnad från Air) har en tunn glasskiva framför skärmen.
Eftersom jag äger den ena och för alldeles nyligen ägde den andra kan jag ganska enkelt konstatera att det där inte är sant. Skärmens baksida på den ena skiljer sig inte från den andra.
Och på vilket sätt Air skulle vara "väldigt känslig för tryck" förstår jag inte alls. Tvärtom är nog MBP mycket mer "känslig för tryck", eftersom den (till skillnad från Air) har en tunn glasskiva framför skärmen.
Nej, och jag ser faktiskt inte varför det skulle vara behövligt?
Uppriktigt sagt låter det som om du inte alls vet vad du talar om (eller möjligen att du blandar ihop olika datormodeller). MBA har inget "plastskal".I Air så finns det inget skydd bakom panelen, utan det är bara lockets plastskal som skyddar insidan
Skruva isär dem och kika om du inte tror mig.
Gött. Då blir det till att spara ihop inför den.Jodå, fr.o.m modellen som kom i våras kör MPB med SATA 3.
Nyttan med SATA 3 är väl att datorn kan skriva/läsa data i samma takt som snabba SATA 3 SSD?