ANNONS
Annons

MacBook Pro, vilken ska man ha?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tror inte den är ömtåligare än motsvarande MBP.

Jo. Air är _markant_ mycket öntåligare än MB, MBP och de flesta "Windowslaptops".

Det största problemet med Air är att den är väldigt (för en laptop) känslig för tryck mot skärmen i hopfällt läge, eftersom det inte finns plats för någon direkt förstärkning i "locket" på den.

Däremot så säger jag inte att den inte tål normal användning.

Jo. Air är _markant_ mycket öntåligare än MB, MBP och de flesta "Windowslaptops".

Det största problemet med Air är att den är väldigt (för en laptop) känslig för tryck mot skärmen i hopfällt läge, eftersom det inte finns plats för någon direkt förstärkning i "locket" på den.
Eftersom jag äger den ena och för alldeles nyligen ägde den andra kan jag ganska enkelt konstatera att det där inte är sant. Skärmens baksida på den ena skiljer sig inte från den andra.

Och på vilket sätt Air skulle vara "väldigt känslig för tryck" förstår jag inte alls. Tvärtom är nog MBP mycket mer "känslig för tryck", eftersom den (till skillnad från Air) har en tunn glasskiva framför skärmen.

Eftersom jag äger den ena och för alldeles nyligen ägde den andra kan jag ganska enkelt konstatera att det där inte är sant. Skärmens baksida på den ena skiljer sig inte från den andra.

Och på vilket sätt Air skulle vara "väldigt känslig för tryck" förstår jag inte alls. Tvärtom är nog MBP mycket mer "känslig för tryck", eftersom den (till skillnad från Air) har en tunn glasskiva framför skärmen.

Kikar man _i_ locket på en MB/MBP/Standardwindoeslaptop så finner man antingen en självbärande konstruktion, eller en förstärkningsram i magnesium (i premiummodellerna).

I Air så finns det inget skydd bakom panelen, utan det är bara lockets plastskal som skyddar insidan

Skruva isär dem och kika om du inte tror mig.

Instämmer helt.
Min flickvän äger en AIR och jag har en MBP 13" och ser inget som tyder på att den ska va kännsligare!
Men AIR är en helt underbart bra dator. Behöver man inte det lilla extra man får i kraft hos en MBP så är en AIR 100ggr mer smidig och vacker :)

I Air så finns det inget skydd bakom panelen, utan det är bara lockets plastskal som skyddar insidan

Skruva isär dem och kika om du inte tror mig.
Uppriktigt sagt låter det som om du inte alls vet vad du talar om (eller möjligen att du blandar ihop olika datormodeller). MBA har inget "plastskal".

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar