Annons

Vilken L-glugg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pixartist

Aktiv medlem
Hejsan fotogurus.

Om några veckor bär det av till Manhattan,NY för semester/shopping/foto/hockey.
Jag tänkte passa på att köpa en ny glugg till kameran då det är så bra priser "over there".

Jag har redan en L-glugg på 100-400mm.
Då till min fråga:
Vilken glugg under 100mm är bästa allround-gluggen enligt er egna uppfattning? Just det, det ska vara en L-glugg med 2,8 i bländare också.
 
Pixartist skrev:
Jag har idag en 350D och kommer samtidigt som jag köper nya objektivet köpa en 40D
Jag skulle nog fundera väldigt länge innan jag köpte 40D i USA. I New York får du betala lite över 9000 kr, här hemma kan du hitta den för drygt 10000 -- och då får du garanti.
 
Nej, jag har hittat den i en butik ganska nära vårat hotell för 6900:-
Jag får 40D, 580-blixten & Batterigrepp för 10400:-
 
Instämmer med föregående talare.... Har haft både den och 24-70...på en cropkamera väljer jag 10 ggr av 10 17-55...
 
Jerry Jönsson (Gutta) skrev:
Instämmer med föregående talare.... Har haft både den och 24-70...på en cropkamera väljer jag 10 ggr av 10 17-55...

bildstina skrev:
Varför inte en L-glugg till en crop-kamera?
Jag gissar att Jerry menar att 17-55 är en trevligare brännvidd på en cropkamera, 24-70 ger ju lite lite vidvinkel. Men det beror ju på vad man har för andra gruggar. Och vad man ska ha den till...
 
Jag har sedan innan:
28-135/3,5-5,6 IS USM
100-400/4,5-5,6 L IS USM

Jag funderar mest på om man ska köpa
24-70/2,8 L USM
eller
16-35/2,8 L USM II

Men är som sagt öppen för förslag. Så förtsätt med era förslag, tankar, idéer och diskussioner tack;-)
 
tannler skrev:
Jag hade valt 16-35/2.8L USM, mest för att komma åt lite vidvinkel.
Fast på en crop blir det ju inte så mycket vidvinkel. Då är ju 10-22:an bäst.

Jag hade nog kört på 24-70-gluggen. Ska själv köpa en sån när jag är i Hongkong.

Varför 24-70? Jo, för då har man EF-fattningen. Jag vill inte binda upp mig med mer EF-S-gluggar då jag vill byta upp mig till 5D.
 
Daniel är ganska entydig i sin fråga;

"jag funderar mest på om man ska köpa
24-70/2,8 L USM
eller
16-35/2,8 L USM II"

Där ryms inte riktigt svaret; ingetdera - eller 10-22. Du kan ju alltid rekommendera honom en annan kamera, ex.vis EOS5D, för att få riktigt vidvinkel.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.