** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Vilken kurs i Photoshop?

Produkter
(logga in för att koppla)

Spaceman Spiff

Aktiv medlem
Halloj

Nu när jag haft min Nikon D70s ett par månader känner jag att behovet av att lära mig redigering ökat markant.

Har tiidgare sneglat lite åt olika kurser, men det finns ju så många.

Vad är bäst att gå en kurs och i så fall vilken eller att skaffa sig en bok och lära sig.

Har tittat lite i ett par böcker och inte blivit mycket klokare så jag lutar nog åt en kurs.

Har ni någon erfarenhet av de olika kurshållarna och vad man får lära sig. De kostar ju lite olika mycket så det känns som en djungel som allt annat.

Tacksam för svar

/Jon

Tjao...

I somras höll jag kurs i "Digitalt foto" (en vecka) på Mullsjö folkhögskola. Det är nog en kurs som kommer att dyka upp nästa sommar också... (Aningens modifierad)

Sen finns det planer på att göra kort-kurser (under en helg) till hösten... Men det kan nog dröja lite innan någon sådan verkasamhet kommer igång...

www.mullsjofolkhogskola.nu

//Eric

Bra bok

Har en bok som jag tycker visar på vilka funktioner som bäst används för att redigera digitalbilder.
"Real World Photoshop" av David Blatner och Bruce Fraser. Den jag har är för PS-6, men det finns senare utgåvor. Kolla på Amazon.uk

Anders

Jag tycker Total Trainings videokurser är bra. De kan man ju se igen o igen.... o ha på i bakgrunden när man jobbar med PS.

Brukar kolla in kurserna när jag sitter på Tengil(min motionscykel :)

Mvh Lazze

Bok istället för kurs

Jag hade tänkt gå en kurs, men har lagt det åt sidan och istället inhandlat "Photoshop CS2 Workflow (The digital photographers's guide)" av Tim Grey. Att få till ett vettigt arbetsflöde var största orsaken till att jag ville gå en kurs, men det funkar precis lika bra med boken - kanske till och med bättre.

Mer om boken finns på
http://www.sybex.com/sybexbooks.nsf/booklist/4396.

Total Training är otroligt bra! Jag har lånat det stora paketet för Photoshop CS 2 som består utav 3 DVD skivor och totalt 21(!) timmar lektioner. Jag sitter faktiskt och kollar just nu. Deke McClelland som har gjort kurserna och pratar är väldigt duktig. Han pratar i ett lagom snabbt tempo och han förklarar bra.

Jag skulle också vilja tipsa om en bok. Adobe Photshop CS 2 for Photographers av Martin Evening. http://www.photoshopforphotographers.com/

Denna bok är på nästan 700 sidor och den går igenom ALLT. Riktigt bra bok.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar