Annons

vilken kameraväska?

Produkter
(logga in för att koppla)

punchline82

Aktiv medlem
är på jakt efter en schysst ryggsäck där jag kan förvara kamera med batterigreppet på samt lite objektiv å blixtar. vill inte ha en väska som blir "för liten" sen efter ett halvår, då är de bättre att dra på stort.
vill gärna ha regnskydd också på väskan. kan ni rekomendera nån är ni snälla`?

Har inte så jättemycket erfarenhet med olika kameraväskor eftersom jag bara istort sett har haft en "riktigt" ryggsäck.
Den jag har nu är en Lowepro Slingshot 302 AW. En enligt mig riktigt bra väska där man får plats med mycket och allt är lättillgängligt. Finns det mesta, regnskydd, stativhållare (tunga trebensstativ ska man nog undvika) , fack för diverse andra saker, (t.ex kaffetermos och sittunderlägg =) ) Enda nackdelen är att den kan bli lite tung för axlarna/axeln ifall man har mycket i den och man är borta länge. Eftersom den bara har en axelrem. Men jag märker inte av det så mycket längre, och midjeremmen gör sitt till också. Jag är nöjd med mitt köp iallafall.
Mvh Staffan

är på jakt efter en schysst ryggsäck där jag kan förvara kamera med batterigreppet på samt lite objektiv å blixtar. vill inte ha en väska som blir "för liten" sen efter ett halvår, då är de bättre att dra på stort.
vill gärna ha regnskydd också på väskan. kan ni rekomendera nån är ni snälla`?

Någon av Dörrmodellerna kanske passar? Jag har själv en medium och får lätt plats med en 7D med batterigrepp, några objektiv och lite annat smått och gott. Mycket prisvärda ryggor!
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=464031

Lowepro Computrekker AW kanske? Rymmer lätt hus med batterigrepp (med 70-200/2.8+motljusskyddmonterat) och ett antal extra gluggar/blixtar.
Har regnskydd, stativhållare m.m. dessutom fack för laptop.
Finns ett fint ex till salu på köp/sälj ;)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto