Annons

Vilken kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

cast65

Aktiv medlem
Hej!
Funderade på att köpa 350D, men sen kom 400D.
Jag vet inte vad jag ska köpa, det blir min första systemkamera som jag köper.

Är det okej att köpa 350 även nu när 400 kom?

/Carl
 
350D prissänks 1000 kronor i samband med introduktionen av 400D.

Men du får också en hel del för den tusenlappen. Dammborttagning och större skärm är trevligt.

Fast för 1000 spänn får du nästan en 50/1,8 och det är är ett bra komplement till paketobjektivet för att fotografera i svagt ljus eller för att få kort snyggt skärpedjup.
 
Jag står vid samma val som Carl. Problemet är att jag vill ha min kamera NUUUU!..

I Fredags visste ingen på Cyberphoto exakt när 400D blir tillgänglig. Känns som när man var barn och väntade på jultomten..
 
Jag köpte min 350D för några veckor sedan trots att jag visste att det säkert skulle komma en efteföljare ganska snart!
Fick den till ett bra pris och skippade kitobjektivet och köpte ett 50/1.8 II och det ångrar jag inte.
Jag som annars är totalt ha-galen och vill ha det senaste känner mig inte sugen på att byta till en 400D.
350D har fått mycket bra kritik och jag är supernöjd med de foton jag nu lyckas ta.
Så mitt råd är att om du känner att 350D ligger bra i handen så slå till på den. Du gör inget dåligt köp!
 
Är det någon som vet vad 400 kommer att kosta då. Är själv också mycket sugen på en systemare men har även tittat på pentaxen, som också har étt bra pris
 
Jag kan rekommendera att kika lite närmare på A100 ... 400d brusar istort sätt lika mycket som A100, men 400d applicerar brutalt med NR så alla detaljer försvinner ...

Granskade nyss 100% crops av 400d ...

om du ska köpa canon så ta hellre 350d isåfall , om nu lågt brus vid höga ISO är det enda som spelar roll
 
Vänta på 400D

Jag har haft 350D och är supernöjd med kameran. Det har varit en perfekt "första systemkamera".''

Det som jag saknat är framförallt en rejäl skärm och nu när den finns tillgänglig på 400D som säkerligen är en utmärkt "första systemkamera" också så hade jag väntat.

Rengöringen som också finns tillgänglig i den nya kameran låter ju kanon.

Måste man nu ha en kamera direkt så hade jag nog försökt hyra/låna av någon snäll kompis som har en digital systemkamera, bara för att få den nya varianten när den kommer.
 
cast65 skrev:
Tack för alla svar. Var inne och tittade på 350D, tänker nog slå till snart på den. Helt ok!

Varför inte köpa en begagnad 350D, det lär väl dyka upp en hel del på marknaden nu till bra priser när många byter upp sig till den nya.

Själv skulle jag aldrig köpa en ny 350D idag, begagnad priset lär falla som en sten när den nya kommer ut.

kent.
 
http://www.popco.net/zboard/view.ph...&desc=&no=100&ReviewUrl=Canon_EOS-400D_02.htm


Där har ni en jämförelse mellan 400D A100 och 30D

där ser man att bruset på 400D är illa och att de applicerar mycket hård NR för att få ner bruset vilket gör att bilden blir utsmetad.

A100 är konservativ med NR och har påsåsätt mycket bätte detaljer kvar men på bekostnad av bruset som ligger kvar...

Canon 5D med IS i huset för 10 000Kr vore en dröm ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.