Annons

Vilken Kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ska köpa min första Dslr nu efter mitt intresse av foto har ökat. Men jag vet inte vilken kamera, priset bör helst inte överstiga 6000kr. Mvh Tobias

Ska du köpa nytt så är detta ett vettigt alternativ:

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=1000D1855noIS

Annars kan du kolla på begagnat, men nytt är ju alltid kul och tryggt. Det spelar egentligen inger större roll om du köper Canon, Nikon, Pentax eller Sony. Alla toppmärken är bra idag och vanligen bättre än fotograferna.

Ska köpa min första Dslr nu efter mitt intresse av foto har ökat. Men jag vet inte vilken kamera, priset bör helst inte överstiga 6000kr. Mvh Tobias

Jo, inte minst i plånboken :), men vi har klarat att fota i 100 år utan IS, så.... Du kan mycket väl börja med en måttlig utrustning. Det kan tom vara bra att inte ha alla grejor och finesser från början. Köp en hygglig kamera och gå ut o fota. Om ett år vet du vad du saknar och vad du gillar att fota. Då kan du komplettera din utrustning på ett bättre sätt än om du idag skulle försöka att köpa den optimala utrustningen.

Ta ett steg i taget - framtiden är låååång.

Okeej ! :) men gör det stor skillnad om man inte har IS objektiv?

Finns det ingen tråd som man kan länka till?
Känns som om detta har frågats typ för många gånger!

Inget ont mot trådskaparen dock!

Jo, inte minst i plånboken :), men vi har klarat att fota i 100 år utan IS, så.... Du kan mycket väl börja med en måttlig utrustning. Det kan tom vara bra att inte ha alla grejor och finesser från början. Köp en hygglig kamera och gå ut o fota. Om ett år vet du vad du saknar och vad du gillar att fota. Då kan du komplettera din utrustning på ett bättre sätt än om du idag skulle försöka att köpa den optimala utrustningen.

Ta ett steg i taget - framtiden är låååång.

Det blev en Canon 1000d :)riktigt nöjd med den !

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar