Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
vilken kamera till mina objektiv??
- Trådstartare jennyep
- Start datum
hbengtsson
Aktiv medlem
Tittade på din profil och gissar att dina objektiv är köpta till din Dynax?
I sådana fall så du kan kika närmare på Sony A100 tex. Eller en begagnad Konica Minolta Dynax 5D (alt. 7D). Sök bland annonserna här på fotosidan. Finns en del...
I sådana fall så du kan kika närmare på Sony A100 tex. Eller en begagnad Konica Minolta Dynax 5D (alt. 7D). Sök bland annonserna här på fotosidan. Finns en del...
fhe
Aktiv medlem
Har man inte obegränsat med pengar så kan det ju ha ett visst värde att slippa köpa allting nytt, speciellt om de nya ändå skulle hamna i samma klass. Det är ju säkert roligare att ha de där än att inte ha något, eller hur?ESS skrev:
varför är det viktigt att kunna använda de objektiven? De är väl inte så värst heta?
pial
Aktiv medlem
Ja, alltså, om de är med Minoltafattning så finns bara tre alternativ: Sony A100, Minolta Dynax 7D eller 5D.
Ganska enkelt att jämföra dem. D7D är mest avancerad, men också den äldsta modellen. D5D är enklare med färre finesser men med en del uppdateringar. Sonyn är såvitt jag förstått en något upphottad variant av D5D, med fler pixlar. Alla tre är bra, om du inte tycker att du behöver den mer avancerade D7D så köp vilken som helst som du hittar ett bra pris på.
(Och vilken du än tar så tycker jag att du ska skaffa ett Minolta 50/1.7 objektiv också bara för att de är bra och billiga.)
/Pia
Ganska enkelt att jämföra dem. D7D är mest avancerad, men också den äldsta modellen. D5D är enklare med färre finesser men med en del uppdateringar. Sonyn är såvitt jag förstått en något upphottad variant av D5D, med fler pixlar. Alla tre är bra, om du inte tycker att du behöver den mer avancerade D7D så köp vilken som helst som du hittar ett bra pris på.
(Och vilken du än tar så tycker jag att du ska skaffa ett Minolta 50/1.7 objektiv också bara för att de är bra och billiga.)
/Pia