Topdog
Medlem
Saken är denna jag vill köpa mig en ny kamer och jag är en sån som kan stå i en godis affär i en timme utan å ha kunnat välja klart va jag ska ha.
(tänkt köpa kamera i 1/2 år men bara skjutit fram det)
jag väljer imellan
Nikon d70 paketet med 18-70 ca pris 11090kr
och
cannon 10d med batterigrepp BG-ED3 och ett minnes kort på 256mb ca pris 13500kr
Mitt främsta mål med kameran är att ta snowboard/skateboard och konsert bilder därav behöver jag en snabb kamera.
frågorna låder
1/ vilken kamera lämpar sig bäst för mina 2 största behov?
2/bör jag prioritera att 10D har iso100 som minsta och d70 bara iso200?
3/Vilken är snabbast å kanske mest lämplig för sekvenstagning?
4/Vilka objektiv skulle ni föreslå till.
prislappen ska helst stanna vid 15000 på hela paketet kamera, objektiv, minneskort (blixt, kanske inte är det första man behöver till snowboard fotografering) och eftersom jag ska till chamonix i 4 månader prioriterar jag objektiv till snowboard först.
5/ vilken klarar kyla, dåliga förhållanden bäst?
minneskort har jag nog tänkt mig att köpa san disk
ultraII...om nu ingen har något bättre förslag vill säga.
så nu har jag skrivit mycket, förhoppningsvis inte för mycket för att ni ska bli utråkade å skita i å svara =P
känner ni att ni bara kan svara på någon fråga så gör det, jag tar tacksamt imot alla svar.
(tänkt köpa kamera i 1/2 år men bara skjutit fram det)
jag väljer imellan
Nikon d70 paketet med 18-70 ca pris 11090kr
och
cannon 10d med batterigrepp BG-ED3 och ett minnes kort på 256mb ca pris 13500kr
Mitt främsta mål med kameran är att ta snowboard/skateboard och konsert bilder därav behöver jag en snabb kamera.
frågorna låder
1/ vilken kamera lämpar sig bäst för mina 2 största behov?
2/bör jag prioritera att 10D har iso100 som minsta och d70 bara iso200?
3/Vilken är snabbast å kanske mest lämplig för sekvenstagning?
4/Vilka objektiv skulle ni föreslå till.
prislappen ska helst stanna vid 15000 på hela paketet kamera, objektiv, minneskort (blixt, kanske inte är det första man behöver till snowboard fotografering) och eftersom jag ska till chamonix i 4 månader prioriterar jag objektiv till snowboard först.
5/ vilken klarar kyla, dåliga förhållanden bäst?
minneskort har jag nog tänkt mig att köpa san disk
ultraII...om nu ingen har något bättre förslag vill säga.
så nu har jag skrivit mycket, förhoppningsvis inte för mycket för att ni ska bli utråkade å skita i å svara =P
känner ni att ni bara kan svara på någon fråga så gör det, jag tar tacksamt imot alla svar.