ANNONS
Annons

vilken djungel.."suck"

Produkter
(logga in för att koppla)

mattaljano

Medlem
hej hej, tänkte skaffa mig en kamera och börja fota lite mer seriöst. jag har tittat på nikon d50, d70 och d70s men kan inte bestämma mig
jag vill ha en kamera som håller , har alla funktioner som den behövs och är lite mer än en "familje kamera"
jag som nybörjare förstår mig inte på alla skillnader och likheter eller vad som bör finnas och vad som är onödigt att ha.
hjälper nån mig att hitta rätt bland dessa kameror?

mvh mathias
 
Helt klart så tror jag att en begagnad D70 med normalzoom skulle fungera perfekt för ditt vedkommande.

Kolla Blocket & Cyberbörsen..

Finns ett D70kit för 6000 där nu.

Mvh Niclas,
 
okej.. tack . nu sitter jag och letar efter d70 i butiker, men det verkar som att den inte finns längre. tog d70s över den eller? jag lyckas inte hitta den
 
aaaa jag hittade det oxå till slut.
men om vi gör så här då. jag verkar juh ha kört in mig rätt mycket på nikon. finns det några andra bra digitala system kamreror? hur ligger canon 350 i jämförelse med d70. och finns det andra modeller som e i samma klass? man vill juh ha ett märke som man kan lita på .
 
Jag är också ute och letar efter en dslr men jag har kollat på Nikon d50/d70, Canon 300d/350D, Minolta 5d och Pentax ist-"vad dom nu heter".
Ta en titt på dom kamerorna.
Men för mig så lutar det åt en Minolta 5d.
 
mattaljano skrev:
aaaa jag hittade det oxå till slut.
men om vi gör så här då. jag verkar juh ha kört in mig rätt mycket på nikon. finns det några andra bra digitala system kamreror? hur ligger canon 350 i jämförelse med d70. och finns det andra modeller som e i samma klass? man vill juh ha ett märke som man kan lita på .



Du har 20D men den är lite dyrare, jag kör både Nikon och Canon och tycker att man kan lita på dom systemen, men om jag skulle välja mellan Nikon D70 och Canon 350D, så skulle jag ta Nikon,Canon är för liten finns ingen plats att ta tag i det, har du en stor optik är det som att ha en frimärke där bak på optiken kameran är nämligen bara lite större än det.dessutom är Nikon mycke snygare, men allt annat är ungefär likadamt , kanske lite mindre brus på Canon.
 
Latino skrev:
Du har 20D men den är lite dyrare, jag kör både Nikon och Canon och tycker att man kan lita på dom systemen, men om jag skulle välja mellan Nikon D70 och Canon 350D, så skulle jag ta Nikon,Canon är för liten finns ingen plats att ta tag i det, har du en stor optik är det som att ha en frimärke där bak på optiken kameran är nämligen bara lite större än det.dessutom är Nikon mycke snygare, men allt annat är ungefär likadamt , kanske lite mindre brus på Canon.

Eller så köper man ett batterigrepp till 350D så lever man lycklig i alla dagar.

PS har hört att det inte finns ett batterigrepp/vertikalgrepp till D70, stämmer detta ? DS
 
robwah-9 skrev:
Eller så köper man ett batterigrepp till 350D så lever man lycklig i alla dagar.

PS har hört att det inte finns ett batterigrepp/vertikalgrepp till D70, stämmer detta ? DS
Det finns ett tredjepartsbatterigrepp.
Batterigrepp till D70

Sedan beror det på hur man håller kameran om 350:n är liten eller inte, men som jag håller den så är den liten:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.