Annons

Vilken digital kamera skall jag köpa!!

Produkter
(logga in för att koppla)
dumbo skrev:
Och ändå så uttalar du dig så tvärsäkert...
Jag säger inget mer.
Jag utgår ifrån att D50 har samma bildkvalitét som D70, för så har det sagts.
Stämmer inte det så får jag givetvis ta tillbax det jag sagt om D50, så enkelt är det.

macrobild skrev:
Nu är det små nyanser som skilljer mellan en Pentax , Nikon ,Fuji ,Minolta Canon. Jag upprepar gärna och återigen att alla kamerorna fungerar så väl att det är handhavarfel som sätter gränsen.

En som inte verkar förstå detta är Kim, som gärna pratar på men aldrig utför någon test själv. Hade Kim ägt ett annat märke-gissa vilket som skulle vara bäst då!
Volvo är bättre än SAAB .
Sandlådan igen

Mikael
Du har en ytterst larvig retorik, när man inte tycker som du så är det för att man inte förstår, är din tröttsamma retorik.

Du har aldrig tänkt tanken att det kanske är du som inte förstår? Eller att det möjligtvis finns fler saningar än just din?

sagan skrev:
Jag utgår ifrån att D50 har samma bildkvalitét som D70, för så har det sagts.
Stämmer inte det så får jag givetvis ta tillbax det jag sagt om D50, så enkelt är det.

Här har vi Kim i ett nötskal, jag kallar dig därmed inte för nöt.

I Kims värld utgår man att en senare kamera har samma prestanda som en snart två år äldre.

I Kims värld ingår det inte att en viss teknikutveckling fortgår .

I Kims värld är det han har alltid bäst.
I Kims värld finns bara en sanning

Vilken färg vill du ha på spaden denna gång

Mikael

Du, Kim, har åas ingen retorik öht. Du bara mässar:

"Canon är bäst! Canon är bäst! Canon är bäst! Canon är bäst! Canon är bäst! Canon är bäst! Canon är bäst! Canon är bäst! Canon är bäst!"

"Du har aldrig tänkt tanken att det kanske är du som inte förstår? Eller att det möjligtvis finns fler saningar än just din?"

Right back at you!

macrobild skrev:
Nu tycker jag vi inte ödslar mer tid på Kimsan

Mikael
Nä, det vore betydligt vettigare om du (ni even) kunde hålla dig (er) till sakfrågan istället för att ägna dig (er) åt mig.

Men det är väl att begära för mycket.

Grejen är ju den att man inte KAN ägna sig åt sakfrågan på ett objektivt sätt för så fort man säger att något annat än Canon är bättre på något som kommer det ett:

"Canon är AVSEVÄRT bättre..."

300D har inte avsevärt snabbare AF, det har därimot 350D.

Skillnaden mellan 300D och D70 i AF är ca 0.05 sekunder till 300D:s fördel enligt FOTO.

300D är i jämförelse med D70 en oerhört lååångsam kamera, frånsett just AF.

Nu när "gamla" D70 finns billigt, blir ju den och ett så bra objektiv som din budget tillåter i mina ögon den bästa lösningen för pengen.

Detta förutsatt att dina Canonobjektiv inte binder alltför mkt, dvs är för dyra att svälja värdeminskningen på och/eller för svåra avyttra.
Ekonomiskt måste man ju se till helheten mht optik etc.

D70 är kanon i handen, sitter som gjuten och dess sökare är mkt bra (trots den är för liten, liksom 20D/350D's sökare också är alldeles före små)

D70's sökare ser iaf jag bättre genom än EOS'arnas.

AF känns mkt snabb, och är träffsäker!

Finns inget batteri/extra avtryckar-grepp tyvärr.

Har inte fått händer och ögon på EOS 350D med greppet, den combon kanske kan vara bättre i handen än den nakna 350D'n är... (?)

En bra combo borde vara D70/Sigma 18-50/2,8EX.
Omvittnat skarp (& ljusstark) optik, på ett trevligt och välrenommerat hus, till "bra pris"...ja, vad som är bra pris är ju upp till vad du kan satsa, det...

När jag fått mitt beställda 18-50/2,8EX lägger jag upp vad jag finner ut om det på recensionssidan.

Angående optik så visade FOTO:s upplösningstest med 350D att det lönar sig med bra optik vad gäller upplösningsförmågan (vilket givetvis inte är förvånande).

Kitobjektivet gav 1650 resp. 1700, medans sigma 18-50/2.8 gav hela 1800 resp. 1800 linjers upplösning vertikalt resp. horisontell.

AF-hastighet ja...

Min 300D är iaf inte värst vidare bra på AF, och det är "bara" mittsensorn som är nåt att räkna med.

Men skarpa bilder får man, med EF 70-200/4L blir det svinskarpt trots "bara" 6 mpix.
Dvs förutsatt man håller koll på att AF'en ställt in korrekt innan man fyrar av!

Just AF tycker jag att Nikon D70 är bättre på - bättre än EOS 300D iaf, och klart bättre i dåligt ljus.D70 är även säker på de yttre fokuspunkterna, och inte bara bra på den mittre som 300'an...

350D har ett klart bättre AF-system än 300D, snabbare och mkt mer känsla av att den "klipper till" och sätter fokus prick på.Har dock provat den för lite för att säga nåt om de yttre AF-punkterna.

hur fan ska man sammanfatta det här då? teknikhitlers skulle kanske vissa säga... slappna av... både nikon och kanon gör ju bra skit så att säga. raljerandet från vissa visar bara på osäkerhet på sitt favoritmärke.

vad var frågan från början?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar