Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken Crumpler bör jag ha?

Produkter
(logga in för att koppla)

Roslund91

Medlem
Sha!
Nu är det dags att köpa en väska till min kamera+utrustning.

jag har riktat in mig på en Crumpler Axelbandsväska... Men vilken ska jag ha? :/

Min Utrustning består av.

Canon 30d Med batterigrepp
Canon 70-200 IS USM f/2.8
Canon 28-80 3,5:5,6.
Canon Speedlite 420EX
Kablar gärna miniPCn oxå!

så vilken storlek rekomenderar ni?
Skicka gärna med bilder!:)

/A
 
Sha!
Nu är det dags att köpa en väska till min kamera+utrustning.

jag har riktat in mig på en Crumpler Axelbandsväska... Men vilken ska jag ha? :/


Du ber om råd angående väska, men du har redan bestämt märke.
Då är väl förutsättningarna små om märket i sig är viktigare än funktionen.

//Fredrik
 
Som jag förstår finns det en vääldans massa olika modeller av just Crumpler, Och då jag hade tänkt att beställa på internet så tänkte jag få lite tips på vilken modell man bör ha!

/A
 
Problemet är att Crumplers väskor generellt är rätt grunda. Jag älskar min 6 Million Dollar Home, men med 70-200/4IS monterat på 5D går väskan knappt att stänga. Det stör inte mig, för jag använder mest axelväskan i stan och där tar jag aldrig med 70-200. Vill jag använda längre objektiv tar jag en ryggsäck istället.

Vad jag har hört så måste det till minst 7MDH (kanske rentav en ännu större) för att man ska kunna ha 70-200/2.8 monterat. Om du ska ha det i väskan utan att vara monterat går det dock bra med 6MDH.

MDH-serien går inte att köpa i Europa, tror jag. Jag beställde min från USA (B&H) en onsdagkväll och hade den vid dörren mitt på fredagen.

Har du kollat här?:
http://www.cambags.com/
 
Saken är klar! Självklart ska du ha en Crumpler Master Delhi 510. Top noche!

http://www.crumpler.eu/?page=details&product_id=MDE510-002

Sha!
Nu är det dags att köpa en väska till min kamera+utrustning.

jag har riktat in mig på en Crumpler Axelbandsväska... Men vilken ska jag ha? :/

Min Utrustning består av.

Canon 30d Med batterigrepp
Canon 70-200 IS USM f/2.8
Canon 28-80 3,5:5,6.
Canon Speedlite 420EX
Kablar gärna miniPCn oxå!

så vilken storlek rekomenderar ni?
Skicka gärna med bilder!:)

/A
 
haha jaså? :) går det att 70-200 monterat på kameran i den väskan?
finns den att köpa i sverige?

mvh.A

Om jag vore dig skulle jag gå in på http://www.crumpler.eu/ och titta på serien Master Dehli som finns i 5 olika storlekar. Räkna ut längden på ditt kamerahus tillsammans med objektivet. Beroende på om du sedan placerar den "stående" eller "liggande" i väskan så kan du själv se om det får plats. För varje väskstorlek finns innerväskan/fotoväskans interna mått angivna.
 
Tjena!

Har en Crumpler Daily XL (600). Ganska stor väska som rymmer både kamerahus med normalglugg och ett Tamron 70-200 2.8. Rekommenderar Crumpler men kolla storleken noggrant, min väska är XL men det är inte så att grejerna ligger och skvalpar i den ändå. Crumpler tenderar att överdriva hur många hus och gluggar som ryms. I min Daily ryms även en Macbook 13 tum. Bra kvalitet på väskan, men kolla så att du inte köper en för liten väska.
 
Jag är riktigt nöjd med min Crumpler Pretty Boy Back Pack XL. Plats för kamera, dator samt lite annat gött.. fast osäker på om den tar en monterad 70-200mm´s.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.