Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

agalf

Medlem
Skall köpa en extern blixt till min EOS 400D då den inbyggda är så dålig. Har fastnat för två modeller, men vilken av dem är egentligen bäst?

Sunpak PF30X CA-eII Flash eller NISSIN Blixt Di466?

Av den kommentaren att döma antar jag att en 580 EX II inte är att tänka på? Då hade jag nog satsat på givmild sponsrande moster, alternativt eget sparande, till åtminstone en 430 EX.

Fast jag fotar såpass lite att jag ej vill lägga ut alltför mycket på en blixt. Men det blir troligen en NISSIN Di466.

Hängde inte med anton? Menar du att en begagnad blixt kostar som en ny? Det vet jag inte.. mN kan ju få en 580EXII för 2000 under nypris.. (som ett ex, jag förstår om inte trådskaparen har möjlighet att köpa en sån)

Hängde inte med anton? Menar du att en begagnad blixt kostar som en ny? Det vet jag inte.. mN kan ju få en 580EXII för 2000 under nypris.. (som ett ex, jag förstår om inte trådskaparen har möjlighet att köpa en sån)

okej, hjälp mig att hitta en begad 430ex 2 eller 580ex 2 för under 2000kr. Jag köper direkt.

Senast ändrad:
Om Canons alternativ är för dyra, kan du titta på Sigma 500/530 DG Super II som begagnad. Riktigt bra och prisvärd blixt, speciellt som begagnad. Och det är ju som vanligt, man får vad man betalar för... Men detta är ett riktigt bra alternativ till Canon tycker jag.

okej, hjälp mig att hitta en begad 430ex 2 eller 580ex 2 för under 2000kr. Jag köper direkt.

Förstår fortfarande inte vad du menar? Har jag sagt att du kan köpa en 580 för 2000? När jag skrev "begagnad canon?" så visste jag inte hennes budget. Varför den tråkiga tonen i dina inlägg?

Förstår fortfarande inte vad du menar? Har jag sagt att du kan köpa en 580 för 2000? När jag skrev "begagnad canon?" så visste jag inte hennes budget. Varför den tråkiga tonen i dina inlägg?

Ah, nu ser jag vad du menar.. :) du menar att man kan köpa en begad 580ex 2 för 2000kr MINDRE än nypriset :)

Ingen tråkig ton menat från min sida :)
gör man smileys i inlägg så brukar de ju oftast betyda bra eller roliga saker.

ANNONS