Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken bildläsare?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kingston

Aktiv medlem
Nu ska jag ställen knäpp fråga. Är det någon skillnad mellan bildläsare. Kan bilderna påverkas av den bildläsare man använder. Det bör de väl inte misstänker jag, men måste ändå fråga :)
 
Du menar programvara för att kolla på bilderna i datorn?

Isf beror det på vilken färgprofil kameran är inställd på. Är den inställd på sRGB så ska det inte spela någon roll, men har du den instället på Adobe RGB så måste programmet ha stöd för färgprofiler för att färgerna ska visas rätt.
 
Om du menar kortläsare så finns nog knappast några skillnader mellan olika modeller. Jag har inte upplevt att så skulle vara fallet
 
Jo det gör skillnader, nya CF är nu uppe i 90MB/s eller nåt... det borde väl komma något snabbare minnesläsare om man nu önskar snabba överföringar...
 
Skillnaderna är hur snabbt de kan föra över bilderna till datorn och hur många olika typer av minneskort de kan hantera.
Samt att det finns USB och Firewire.
 
förvisso finns skillander i snabbhet, men jag har inte märkt eller tror på skillnad i kvalite vad gäller den överförda bilden
 
Prova använd sök funktionen.

Jag har själv skrivit om min snabba UDMA-läsare.

Dagens lektion är att använda SÖK med andra ord :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.