Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är din favoritglugg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dimage7d

Aktiv medlem
Om du bara fick ta med dig en enda glugg vilken skulle det då bli?

Det kan vara den du använder mest, den som ger bäst skärpa eller vadsomhelst.

När man nu "blivit digital" måste det bli kitzoomen till min Nikon D70, om det är vardagsfoto det gäller.

Min Canon EF 24-70/2,8 till min Eos 1D mark II. De är en lagom kombination av brännviddsomfång och optisk prestanda.

Nackdelen är tyngden, men har man bara detta med sig är det inte för tungt.

Hej

För min del skulle det vara Canon 500mm IS USM f/4. Bra för djur, växter, landskap, "makro"

MVH

Omar

Tyvärr har jag den inte, men det är samma som Omars..

Av de jag har så är Sigmas 70-200/2.8 klart roligast i mitt tycke...

Mitt EF 50 mm f/1.8 sitter på kameran för det mesta nuförtiden. Duger till mycket trots att det inte är ett zoom-objektiv.

Till er som svarat olika Canon, Nikkon-gluggar etc: Frågan gällde Konica Minoltaobjektiv.

Gillar min 50/1.8 väldigt mycket. På andra plats kommer nog min Tokina AF 19-35/3.5-4.5, grymt bra vidvinkelzoom för de pengarna!

Canon EF 1200mm f/5.6L USM , lite jobbigt med macro men det kanske går att vända det :)

Annars får det nog bli 70-200 2,8 IS

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar