Annons

Vilka tre sporter är svårast att ta actionbilder av?

Produkter
(logga in för att koppla)
Av dom få sporter jag provat så utmärker sig nog innebandy för att det går väldigt fort och oftast i dåligt ljus.

Har ingen egen erfarenhet av andra sporter som direkt sticker ut mer än andra.
 
Mina tre:
1. Volleyboll - ett anfall går väldigt fort och man har ingen aning om var bollen kommer att hamna. Även om planen är relativt begränsad så hinner man ändå inte alltid med.
2. Amerikansk fotboll - 22 spelare på en liten yta och 11 av dem har i huvuduppgift att förvirra de andra 11 och fotograferna.
3. Störtlopp - Jag har inte provat, men kan tänka mig att man har ett par millisekunder på sig när de hoppar ut för ett stup i 120 km/h.
 
Kan hålla med om att det är svårt att få fritt skottfält i amerikansk fotboll, och det går rätt fort i vissa situationer också. Till viss del även i basket, många spelare och domare som springer ivägen. :)
 
Av naturliga skäl så är ju sporter inomhus eller i mörker, kombinerat med snabba rörelser svårast tycker jag.
Innebandy, volleyball och ridning (i ridhus) är väl några av mina exempel som jag provat. (Men även tannis, badminton och squash borde ju rimligen vara knepiga)
 
Har ingen erfarenhet av det, men ja tror att dessa tre är ganska svåra.

Undervattensrugby

Speedski

Nattorientering
 
av naturliga skäl är undervattenssporter det svåraste. Kräver täta hus, dykutrustning och dykkunskap. Allt ovan vatten känns överkomligt i förhållande.

• Vattenpolo
• Fridykning
• Hästhoppning i ridhuset i Flyinge.....

/martin
 
Har inte provat, men jag tänka mig att min envisa oförmåga att inte kunna flyga skulle sätta en käppar i hjulet att plåta skydiving acrobatics.
 
Jag tycker att hästhoppning inomhus (i ridhus) är det svåraste. Svårt att få till en bra exponering eftersom det oftast är dålig belysning.
 
Jag skulle helt klart säga all typ av hästsport i ridhus med dålig belysning! Både hoppning och dressyr. Dressyren tycker jag personligen är svårast att kombinera dugligt ljus, vinkel och rörelse hos hästen!

Mvh
 
Fäktning är antagligen också mycket svårt. Det är inte lätt att tajma de blixtsnabba utfallen och det är ofta dåligt med ljus.
 
Kul att någon nämnde nattorientering, skall fota det nästa vecka =) Någon som provat? Har fotat en del orientering på dagtid tidigare och man får väl bosätta sig vid en kontroll med en termos kaffe + riggade blixtar och vänta på att de skall springa in i fällan...

Det knasigaste jag fotat är nog hundsport inomhus i ridhus. Snabbt, mörkt och svårt att få autofokus att fungera vettigt.
 
Kan tänka mig att det också avslöjar kontrollens position från rätt långt håll?

Blixt brukar vara ett mycket mindre problem för tävlande än man skulle tro, men på natten kan det säkert vara jobbigt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.