Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilka program använder ni.

Produkter
(logga in för att koppla)

defiant

Aktiv medlem
Någon mer än jag som tycker att Canons program var ganska trista?. Jag använder photoshop och iPhoto. vad använder ni??

Phase One C1 SE för RAW-konvertering och Photoshop CS för bildbehandling.
Skannar med VueScan (men vill ha Silverfast AI).
Fotostation 4,5 för bildarkivet.

C1 för raw-konvertering, Photoshop CS med Panotools Plugin för korrektion av distorsion (och kromatisk aberration) och rektifiering av bilder från mitt Sigma 15, PTAssembler för panoraman.

Photoshop CS, iPhoto och DPP (samt någon gång Canon's stitch-program som faktiskt känns bättre kontrollerat än PS ibland)

Enbart Photoshop CS
Man behöver igentligen ingenting annat.

Kanske för convertering av RAW som photoshop kanske inte hanterar 100%.

Filter / Plugins använder jag knappt. Gör allting manuellt från skärpeinställningar osv.

Har iofs skrivigt ett par egna plugins för vissa ändamål. Jag har hört att vissa säger att photoshop är lite begränsat... Jag har använt programmet i 6-7 år nu och lär mig fortfarande nya saker varje dag :)

Adobe power!

/Martin

ThumbsPlus som numera kan även visa RAW-filer,
Photoshop CS för konvertering av RAW-filer (eftersom det går att scripta utmärkt så får det duga istället för CS)
Painter, för lek och lär, och för att göra häftiga effekter mm.

ANNONS