Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilka program använder ni.
- Trådstartare defiant
- Start datum
Phase One C1 SE för RAW-konvertering och Photoshop CS för bildbehandling.
Skannar med VueScan (men vill ha Silverfast AI).
Fotostation 4,5 för bildarkivet.
Skannar med VueScan (men vill ha Silverfast AI).
Fotostation 4,5 för bildarkivet.
andgi
Aktiv medlem
DCRaw, Gimp 2.0 och Pawel Jochym's RawPhoto plugin för Gimp.
Canons program är särskilt trista för mig som D30 ägare eftersom de inte lagt till några som helst finesser, inte ens exponeringskompenstation, för D30 RAW filer.
Canons program är särskilt trista för mig som D30 ägare eftersom de inte lagt till några som helst finesser, inte ens exponeringskompenstation, för D30 RAW filer.
Senast ändrad:
Finland
Aktiv medlem
defiant skrev:
Någon mer än jag som tycker att Canons program var ganska trista?. Jag använder photoshop och iPhoto. vad använder ni??
SVT 1 o 2 samt P1?
Lars Johnsson
Aktiv medlem
PhotoShop CS, BreezeBrowser och Helicon Noisefilter
vbg_snake
Aktiv medlem
Enbart Photoshop CS
Man behöver igentligen ingenting annat.
Kanske för convertering av RAW som photoshop kanske inte hanterar 100%.
Filter / Plugins använder jag knappt. Gör allting manuellt från skärpeinställningar osv.
Har iofs skrivigt ett par egna plugins för vissa ändamål. Jag har hört att vissa säger att photoshop är lite begränsat... Jag har använt programmet i 6-7 år nu och lär mig fortfarande nya saker varje dag
Adobe power!
/Martin
Man behöver igentligen ingenting annat.
Kanske för convertering av RAW som photoshop kanske inte hanterar 100%.
Filter / Plugins använder jag knappt. Gör allting manuellt från skärpeinställningar osv.
Har iofs skrivigt ett par egna plugins för vissa ändamål. Jag har hört att vissa säger att photoshop är lite begränsat... Jag har använt programmet i 6-7 år nu och lär mig fortfarande nya saker varje dag
Adobe power!
/Martin
gerhardp
Aktiv medlem
Photoshop CS, BreezeBrowser, Downloader Pro, DSLR Remote Pro, Neat Image Pro+, Exifer och PhotoStitch för bildhantering.
Corel Draw och Adobe Creative Suite Premium för efterbehandling och övrigt grafiskt arbete.
Går och grunnar på om jag skall komplettera med Phase One C1.
Och ja... jag har, självklart, giltiga full-licenser för alla mina program.
/G
Corel Draw och Adobe Creative Suite Premium för efterbehandling och övrigt grafiskt arbete.
Går och grunnar på om jag skall komplettera med Phase One C1.
Och ja... jag har, självklart, giltiga full-licenser för alla mina program.
/G