Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildhanterings program

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har testat lite. Det verkar ganska bra men det kunde inte heller visa mina photoshop filer, vilka jag givetvis inte har sparat i "max kompabilitet"....
Ett tillägg.
För att något program - oavsett om det är PSu, i match, PM et al. - ska kunna generera förhandsvisningar av proprietära algoritmer, justeringar och lager krävs tillgång till de funktionerna. Och få tillverkare publicerar dem öppet.

PM har jag testat och det verkar vara ganska kompetent MEN det klarar inte att öppna mina photoshop filer som jag inte har sparat i "Max kompabilitet" ( eller vad det nu heter...
Det blev ju lite tråkigt direkt, att jag inte kunde se bilderna utan att behöva spara om alla filer...

eller så blir det som i XnView med RAW-filerna som visas helt urlakade på färg - överst (men det kanske man bara ska förvänta sig egentligen
1736033151051.png
nedan slutbehandlade JPEG
1736033372820.png
För säkerhets skull har jag aktiverat min Dispaly P3-profil i XnView men det gjorde ingen större skillnad men det kan jag leva med för XnView använder jag mest för JPEG-visning.
1736033680512.png

ANNONS