Annons

Vilka objektiv passar till min kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)
Alla Canons EF och EFS gluggar passar, samt alla tredjeparts tillverkares gluggar för Canon EF och APS-systemet.

Den Sigma glugg du är intresserad utav är gjord för APS-systemet (DC-serien på Sigma språk) och den passar din kamera eftersom den har APS-sensor, den har även AutoFocus.

Du kan alltså även använda fullformats gluggar till din kamera (EF) men inte tvärtom, dvs en fullformats kamera kan inte använda gluggar för APS-systemet då dom inte täcker ut sensorytan.

mvh kent.
 
Hej

Jag har samma objektiv som du till min 350D, den har fungerat jättebra och ger fina bilder. Givetvis finns det bättre objektiv, jag har ett Canon 17-40/4,0 L och ett Sigma 700-200/2,8 Ex och de ger bättre bilder (och kostar tre gånger så mycket) men jag är imponerad över vad Sigma 18-125 klarar av. Rekommenderas

Hälsningar

/HYB
 
Vissa av Sigmas gamla objektiv till Canon fungerar inte tillsammans med EOS 350D. Det blir något elektroniskt fel och Err 99 visas.

Men annars instämmer jag till fullo med ovanstående talare.
 
Japp för er som undrar har ja precis beställt ett och hoppas att jag blir nöjd =) tack ännu en gång för all hjälp!!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.