Annons

Vilka fotomässor finns i år?

Produkter
(logga in för att koppla)

david_hakansson

Aktiv medlem
En liten kort fråga om var mässorna går i år. Känner bara till den i Jököping/Elmia i april. Är det allt?

Tror det fanns en "Image"-mässa i Stockholm förra året men kan inte se någon i årets program.

-olle- skrev:
mässornas mässa är photokina i köln,
28.9.04 - 3.10.04
http://www.koelnmesse.de/wEnglisch/photokina/index.htm

de foto prylar som inte presenteras där finns inte.

Jag rekomenderar verkligen Photokina som är en upplevelse utöver det vanliga, var där förra gången & formatet på mässan är oerhört. Man behöver minst 3 dagar på sig för att se det man är intresserad av, då får man ändå skippa mycket.

Larsa

AnnaKarin skrev:
28.9.04 - 3.10.04 = från och med den 28 september 2004 till och med den 3 oktober 2004. Dvs 6 dagar. Var det så svårt att förstå?

/AnnaKarin

Lite märklig sätt att skriva det:)

28/9 - 3/10 hade väl varit bättre? Alla vet väl vilket år det är?;)

Datum

Dagens anekdot: Gjorde för något år sedan ett litet hack åt en fondkomissionär i sverige och då krävde de datum formatet "Dag" "Månad i text" "Årtal med 4:a siffror". De hade några år tidigare haft ett system med ÅÅMMDD som av en amerikan hade läst som DDMMÅÅ och det hade kostat dem många miljoner :)

Martibn

viktigpetter får lägga till att amerikaner faktiskt läser MMDDÅÅ..Alltså månaden först! =)

Fotokina i Köln vore nåt. Synd att den inte vore nu i vår för då skulle man kunna åka ned till den och samtidigt köpa med sig hem en D300 eller D70. Två flugor i en smäll.

Gepe skrev:
någon som vet om terje kommer ha nån bildvisning på elmia?

Jag kommer till Elmia. Har bildvisning 11.00 på både fredagen och lördagen. Dessutom kommer jag hålla i någon frågestund runt kl 14.00 både fredag och lördag. Malin ska ha en utställning med svartvita bilder - ca 20 st. Vi kommer både att även finnas i montern till Focus Trading där vi svarar på frågor och demonstrerar Lowepros kameraryggsäckar.

Kanske träffas vi där? Såg att du varit och tittat på Malins utställning här i Söderhamn! Ska hälsa från Malin och tacka för dina trevliga ord! :)

Terje

Terje skrev:
Jag kommer till Elmia. Har bildvisning 11.00 på både fredagen och lördagen. Dessutom kommer jag hålla i någon frågestund runt kl 14.00 både fredag och lördag. Malin ska ha en utställning med svartvita bilder - ca 20 st. Vi kommer både att även finnas i montern till Focus Trading där vi svarar på frågor och demonstrerar Lowepros kameraryggsäckar.

Jag ska också dit. Terje du får hålla fast Malin när jag går förbi montern, hon lär väl flå mig levande om hon får chansen. ;)
Eller så tar hon chansen att rapportera mig till fotosidans red live på plats. :D

/bjanha

david_hakansson skrev:
viktigpetter får lägga till att amerikaner faktiskt läser MMDDÅÅ..Alltså månaden först! =)
Som utvecklare av mjukvara kan jag bekräfta att detta är ett reellt problem när man gör program som används i flera länder. Alla olika format för att presentera datum och siffror är ett elände.

Fast i detta fall så borde t o m amerikaner inse att det första talet inte är en månad... ;o)

ANNONS