Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilka bilder efterfrågas oftast !

Produkter
(logga in för att koppla)

Foto-nisse

Aktiv medlem
Hej på er !

Som rubriken säger så ville jag ställa frågan till er som har eller brukar fotografera bröllop o då i första hand i samband med kyrkan . Jag tror att det finns mer än jag som inte vill missa en bild som dom kanske vill ha som man inte tänker på , så vika bilder brukar gå hem o kanske vilka frågas det aldrig om ?

Jag gissar på :

ingång/utgång i kyrkan
brudtärnor
bestmen
prästen
ring på fingret
KYSSEN
ris-kastningen
Kör/sångare

Har jag missat nått ?

Hej på er !

Som rubriken säger så ville jag ställa frågan till er som har eller brukar fotografera bröllop o då i första hand i samband med kyrkan . Jag tror att det finns mer än jag som inte vill missa en bild som dom kanske vill ha som man inte tänker på , så vika bilder brukar gå hem o kanske vilka frågas det aldrig om ?

Jag gissar på :

ingång/utgång i kyrkan
brudtärnor
bestmen
prästen
ring på fingret
KYSSEN
ris-kastningen
Kör/sångare

Har jag missat nått ?

Tjaaaa.... att det fanns någon som var och tittade, speciellt då den närmsta familjen kan jag tänka mig att någon skulle vilja ha...

Ja gästerna i bänkraderna! Som sagt ovan främst den första raden (på båda sidor:))

Och jag brukar också ta någon bild när man ser hur det såg ut i kyrkan/stället de gifte sig på. Kanske när de går in eller dylikt. Miljöer glömmer man också efter några år. Samma med exteriör. Kanske inte något som blir efterfrågat, snarare något som sällan efterfrågas men ändå är uppskattat.

Allmäna kyrk bilder

Jodå jag brukar ta en vidvinkelbild i kyrkan framåt o från altaret innan någon har anlänt o även en utanför som man kan ha till typ framsida på tackkort med en liten bild från vigseln i bilden . sen har jag o några andra spekulerat i det här med rörelse oskärpa o jag vill minnas att jag fått en suddig munrörelse när jag går under en 100dels sek
i kyrkan , men kan ha fel . Är det någon som har provat fram var gränsen går för hur lång slutartid man kan använda sig av i kyrkan utan att det syns o stör ?

Tips

Håller med er andra och rent spontant så kan jag ge tipset att i princip dokumentera allt som du ser och som du tror paret kommer uppskatta att det finns bilder på.

Det är möjligt att man med tiden mer avslappnat får med allt utan att behöva tänka så mycket och kan vara mer spontant kreativ. Så utelämna ingenting som du själv tycker är mindre viktigt, det kan vara viktigt för paret.
Sen ska man ju så klart inte överdriva genom att ta hundratals detaljbilder i kyrkan...

Det viktigaste av allt är att man innan bröllopet pratar med paret så att de får dela med sig av sina önskemål om vad de absolut vill ha bilder på så att man inte missar något som de värdesätter...

http://www.jnsvision.net/2011/12/12/tips-till-brudparet-innan-fotograferingen/

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar