Anjou
Aktiv medlem
Around here they call it "gruppbild"
Och här around kallar vi såna som du för pajasar.
Du var ju riktigt underhållande. Dags att ta fram popcornen.
/ Kalle
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Around here they call it "gruppbild"
Trådens originalfråga var vilka som arbetar professionellt med dia idag och då är det just storformatsfotografer i stor utsträckning. Att man ska hålla på och tjafsa om det och försöka få det att se ut som att digitalt tagit över där också, det förstår jag inte. Så jävla löjligt.
Och här around kallar vi såna som du för pajasar.
Du var ju riktigt underhållande. Dags att ta fram popcornen.
/ Kalle
länken du referar till är en cmos för medicinskt bruk och sensorn har mycket låg upplösning 1,6 Mpixel, alltså inget att hänga på en storformatskameraSorry 8x8 var det och här har du länken
http://www.dpreview.com/news/1008/10083101canonlargestsensor.asp
YES! Ni två i samma tråd, detta blir toppen!
Måste ju bli riktigt maxade ISO-egenskaper. På dpreview står det ju om att den används till bl a astrofoto, det kanske är fel?vill du veta lite mer om sensorn Per så är enskilda pixelytan hela 160 micron stor och sensorer som dessa används till röntgenutrustningar.
Jag bara måste erkänna att du är en av de mest underhållande forumdeltagarna på hela Fotosidan. Är det avsiktlig satir är det lite kul, och är det på fullt allvar är det helt underbart roligt
Just kombinationen av arrogans, snorkighet och en god portion okunnighet ... Oslagbart!
Tack för underhållningen, hoppas det kommer mer
Jag arbetar tillsammans med flera fotografer som tidigare arbetade med storformat och nu gått över till att fotografera digitalt. Arkitekturfotografer som Åke E:son Lindman och Aller förlags matstudio är några som gått över till digital fotografering under senaste tiden. Att många som håller på med storformatsfotografering på en mer amatör- och entusiastnivå fortsätter med film är det nog ingen som förnekar, men frågan rörde professionell fotografi och där tror jag att jag har lite större inblick än du har.
Stefan
Tråkigt om de behöver snabbare tid än 22s, för film kan de absolut inte använda längre enligt dig.
dpreview mfl andra visste ingenting om den låga upplösningen när dom skrev sina artiklar och antog att skulle användas till astrofoto, sensorn är till för bla röntgen med genomlysningapplikationer i reraltidMåste ju bli riktigt maxade ISO-egenskaper. På dpreview står det ju om att den används till bl a astrofoto, det kanske är fel?
Tråkigt om de behöver snabbare tid än 22s, för film kan de absolut inte använda längre enligt dig.
Det är ganska signifikativt att en fråga om diafilm i forumet Det analoga mörkrummet kommer att handla om sensorer, detta trots att trådskaparens påpekande att han inte ville ha någon analog vs digital diskussion.
Kanske inte så märkligt, Alf. Om frågan är vem som fotograferar med diafilm i ett professionellt sammanhang, så är ju svaret att det idag är mycket få eftersom de som arbetade med diafilm idag arbetar digitalt. Det finns en del som arbetar med negativ färgfilm, men med diafilm är det mycket få som gör det på en professionell basis. Jag försöker inte övertala någon att byta till digital fotografi, jag konstaterar bara det faktum att det är mycket få yrkesfotografer kvar som arbetar med dia.
Stefan
Kanske inte så märkligt, Alf. Om frågan är vem som fotograferar med diafilm i ett professionellt sammanhang, så är ju svaret att det idag är mycket få eftersom de som arbetade med diafilm idag arbetar digitalt.
Stefan
länken du referar till är en cmos för medicinskt bruk och sensorn har mycket låg upplösning 1,6 Mpixel, alltså inget att hänga på en storformatskamera