** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Vikter eller tejp på pappersbakgrund?

Produkter
(logga in för att koppla)

TigerSoul

Aktiv medlem
Hej på er!

Vad har ni för vana med pappersbakgrunder, tejpar ni eller lägger ni några vikter etc på för att hålla änden mot golvet? När man rullar upp bakgrunderna blir de himla löst rullade också, de går emot varandra, funderade nästan på om det vore smart med någon form av vikt i änden på dem för att få dem tajtare upprullade? rädd de kommer slitas med tiden när de dras mot varandra men det kanske inte är fallet.

Aluprofil

Tejpa fast en sån aluprofil man har vid kanten på heltäckningsmattor, med gaffatape.
Det blir både lite tyngd och fonden ligger plant.

Jag har aldrig lagt heltäcknignsmatta så jag vet inet hur den ser ut ;) Du har den sitter på även ner du rullar upp bakgrunden eller?

Jag har aldrig lagt heltäcknignsmatta så jag vet inet hur den ser ut ;) Du har den sitter på även ner du rullar upp bakgrunden eller?

Det är en aluprofil det finns olika bredder på ca 30-40mm, ca 5mm tjock med många skuvhål . Oftast guldfärgad, har sett även ofärgad. Ovansidan är avfasad och rundad för att man inte ska snubbla när den ligger på golvet. Du finner den på byggvaruhuset, det finns olika längder/bredder. Tejpa fast längs hela ändkanten på pappen :)

Jag brukar tejpa eller lägga nån fotopryl i framkant...;-)

Vad gäller rulla så skulle jag vilja slå ett slag för att rulla skithårt, åtminstone om det är en lite mörkare bakgrund, annars kan det komma att synas ojämnheter sen när man fotar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar