Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Viebäcks fotoskola!

Produkter
(logga in för att koppla)

Sara

Aktiv medlem
Hejsan...

Ska fatta mig kort...
Vill söka till Viebäcks fotoskola i maj och undrar nu bara om någon vet nåt om denna skola? tips och tankar är så välkommet så! (Kunskapsnivå, har ni hört något om skolan osv...)

Har iochförsig tittat på flera skolor men just nu verkar den bäst, och ligger bra till vilket är viktigt just nu...
Tackar för svar!

Ha en hääärlig dag!
sara:D
 
hejsan!

jag har två kompisar som gått 1 år vardera där och var mkt nöjda.

jag kommer ihåg att den ena personen sa att alla i hennes klass på något sätt jobbar med foto(fotograf, reklam, fotoaffär, digital bildbehandling osv.) utom hon.
 
ok, vad bra! ag har fått skolans prospekt och ansökningsblanketter...
Ett litet "problem" bara...
Skolan verkar (är) mycket religös, med andaktsstunder osv. Själv är jag inte ens lite religös...
Har pratat lite med en kille som går fotoskolan där nu och han sa att hälften i hans klass är troende och hälften inte, och att det är lättare att komma in om man är det såå...
Vet du nåt om det? Får man fråga hur dina vänner ställde sig?
jag har inget problem om skolan är kristen, bara jag inte måste bli det själv :)
 
hej sara!

svarade på ditt inlägg med ett privat meddelande eftersom det bara verkar vara som skriver här. ha're!

/e-man
 
Vilken nominering har skolan (kyrklig)?

Tycker att det är jättebra med lite sådana skolor då jag själv är kristen :)

Har ifs en rejäl Christian Union på min skola...
 
nominering? tänker du på engelska (denomination?) eller? jag tro man kallar det samfund på svenska och jag tror att skolan är pingst (pentecostal). men dom jag känner som gått där säger att det är en vild blandning av ateister, lutheraner, astro-freaks, pingst, muhammedaner, baptister osv.

det finns lite "kristna prylar" men allt är sånt är frivilligt.

Christian Union? pluggar du utomlands? var? när? hur?

varning...flykt från ämnet:
asså helena dra åt skogen va läckra bilder du tar. jag fattar inte ett skit av vilka tekniker du använder dig av eftersom jag är en grym nybörjare, men jag är grymt impad...får väl gå in och kommentera min absoluta favvo-bilder nån gång när jag har tid.

/e-man...som oxå gillar jesus
 
e-man skrev:
allt Šr sŒnt Šr frivilligt.

Christian Union? pluggar du utomlands? var? nŠr? hur?


/e-man...som oxΠgillar jesus

Var: Falmouth College of Arts
NŠr? har snart bara ett Œr kvar men utbildningen Šr pŒ tre Œr...
hur? Det Šr inte sŒ svŒrt... man skickar bara in ansškan och gŒr pŒ intervju och kšr fullt sen :)
€r utbytesstudent just sŒ jag Šr inte i england men vi ska ha utstŠllning dŠr om tre veckor sŒ jag Œker tillbaka dit igen den 5 mars!

tack fšrresten :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.