Annons

Vidvinkel & Telezoom till Nikon D300

Produkter
(logga in för att koppla)

Freetime

Aktiv medlem
Efter att ha kollat Nikon D300 & D700 samt Canon 50D & 5D så har jag bestämt mig för Nikon D300. Priset med objektiv och tillbehör plockar bort toppmodellerna hos resp. märke. Och Nikon D300 verkar vara en bättre kamera än 50D.

Då jag har blivit helt såld i Nikon D700 med 14-24mm, så vill jag ha något liknande till D300. En kvalitetsglugg, gärna så jag kan sätta på filter.
Sen vill jag ha en telezoom som klarar 200-300mm som max, och ev. fungerar med 1,4x eller 2,0x. Har aldrig haft ett tele med stabilisator men vill ha det och även här gäller det kvalitetsobjektiv.

De tillbehör jag behöver/kommer köpa är motor, fjärrkontroll... Stor del natur och miljö kommer fotas, även lite sport.
Och en del tester med HDR och IR... Då jag precis skaffat Photoshop CS4...

Vilka objektiv ska jag kolla på??? Och cyberphoto, fotovideo och scandinavian photo är de butikerna jag tittat hos.
 
om du gillar nikon 12-24 för fx så är det väl närmast nikon 12-24 eller deras nya 10-24 som är intressant och tele zoom i 200-300 så är det väl närmast nikon 70-200 /2.8 vr som du ska titta på en suverän zoom med bildstablisering
 
om du gillar nikon 12-24 för fx så är det väl närmast nikon 12-24 eller deras nya 10-24 som är intressant och tele zoom i 200-300 så är det väl närmast nikon 70-200 /2.8 vr som du ska titta på en suverän zoom med bildstablisering

10-24mm...när är den tillgänglig tro...? ca 10000:- tyckte jag att jag såg i fototidning.

Telet, är det jag kollat på, nu har jag kollat på så många varianter så jag ej kom ihåg vad det kostade.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.