Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

vice magazine fototävling

Produkter
(logga in för att koppla)

oskärpt

Aktiv medlem
Vet inte riktigt om detta är rätt forum eller inte men någonstans måste jag ju posta.

Vet inte hur mågna av er som har läst kultur (tolka kultur hur du vill) tidningen Vice Magazine.
Enligt mitt tycke är det en mycket skum tidning som verkar göra allt bara för att väcka uppmärksamhet och äckla människor. Fast ibland lyckas de leverera de mest bisarra funderingarna... i alla fall hos mig.

Hur som helst, de har precis haft en foto tävling där vinnaren ska få vara med i en årlig fotobok.

Min fråga är:
Är vice mags bilder bra, konst eller bara skit?
Självklart är allt upp till betraktaren men det hade varit kul att höra vad ni tycker.

Sjäkv tycker jag att många bilder har en härlig känsla fast de rent tekniskt sett är skit.

DN
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=628&a=441427&previousRenderType=6
Vice
http://www.viceland.com/se/v1n10/htdocs/index.php

[Edit: fel url]
 
Senast ändrad:
Hmm suttit och kollat en stund nu och det är svårt att säga. Bilderna har ju oftast någe att säga och sen är det ju lite svårt att säga att de tekniskt är skit eftersom de verkar efterstäva en "dokumentär" känsla vilket jag tycker i en del av fallen iallfall lyckas med.

Hade jag fått chansen att vara med i deras årsbok så hade jag defenetivt tagit den ,All publicitet är bra publicitet :)
 
Vice behövs !

Det finns något viktigt politiskt "statement " med Vice, framför allt att vägra " leverera" förutsägbarhet.

Inga tillrättalagda , kammade, politisk korrekta, säljande, lismande bilder här inte .


Det är precis som en tidning av den här typen skall vara.
Dessutom är den gratis.


Vem bryr sig om skärpan , när man ser en bild som vrider tarmarna på en .

På vissa andra ställen är 99% av bildinnehållet helt perfekt tekniskt, men säger absolut ingenting och framkallar på sin höjd en välartad gäspning eller en debatt om fotografens signatur skulle placerats till höger eller till vänster om bilden .....

Äntligen en tidningen där redaktionella innehållet
berör mer än annonser ....




I motsats till de flesta andra bildställen det finns bilder i Vice som etsar fast sig i skallen helt enkelt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.