Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

vettigt pris för ett beg canon EF 100/2.8 Macro USM?

Produkter
(logga in för att koppla)

think

Medlem
Har hittat ett beg canon EF 100/2.8 Macro USM för 2000 kronor. Inga skador el så. Undrar bara om 2000 är ett vettigt pris??
 
Ja, det verkar att vara ett bra pris! Naturligtvis beroende på i vilket skick den är.
Objektivet kostar 5611:- hos CyberPhoto.
 
Ok, låter bra..då tror jag att jag slår till..;) det ska inte vara skadat eller repigt alls...så man får ju hoppas att säljaren är ärlig...
tack för svaren:)
 
Be säljaren skriva ner detta i ett mail till dig. En bekräftelse på att det är repfritt osv. Så har man det på "papper". Svårt att neka till det sen :).
Lätt att se om säljeren bluffar oxå. Vill hon/han inte skriva på det kankse det är dax att bli misstänksam :).
 
Jag tycker 2000:- låter som ett väldigt bra pris (för bra?). Jag tror inte jag sett något under 3000:- tidigare, och jag betalade själv 4000:- för mitt.

Är det en sjysst affär är det bara att gratulera :)
 
Det känns orimligt billigt för ett EF 100/2,8 om det inte är något fel på det. Varför skulle någon sälja det objektivet så billigt? Det är ett ute på FS nu för 3500:- vilket jag tyckte kändes som ett väldigt bra pris. Får du prova objektivet innan köp och säljaren har kvitto är det inget att tveka på.

mvh

Bent
 
Det var på auktion på tradera, så 2000 var utropspriset. Tyvärr var jag inte hemma timmarna innan auktionen gick ut så den gick iväg för strax under 3000 kronor. Surt, men sånt man får leva med.
Tack iallafall för alla svar jag fick:)
 
Lånar din tråd lite Annika.

Vad är ett rimligt pris för ett begagnat
Canon Ef L 600 f:4 Is Usm ?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.