Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vettig blixt till Canon 400D med 24-105 glugg?
- Trådstartare ullberg
- Start datum
BugEyes
Aktiv medlem
ullberg skrev:
Kriterier:
- Ej behov av trådlöst
- Behöver inte vara Canon antar jag? Soligor? Metz? Sigma? Eller ska man vara Canon trogen?
- Helst helt synkad med inställningarna i kameran
- Vridbar höjd/sidled
Tack på förhand!
/Peter
Rekommenderar Canon för att dom är så smidiga att hantera. En 430 EX är trevlig, det är 580 EX också. Sigman funkar OK men har mycket krångliga inställningar och usel manual.
Dom andra har jag inte provat
Tibor
Aktiv medlem
430 Ex.... Köp inget "pirat".. förr eller senare får du något kompatibilitetsproblem och då blir du bara f-bannad. Möjligen "billg" typ Nissin om du vill vara mycket ekonomisk.
430 är en väldigt bra blixt. Finns ingen anledning att gå till 580 om du ej behöver sista "snäppet" i styrka (t ex för flitigt studs i paraply) eller villkunna styra andra blixtar ("MAster") och det skriver du att du inte vill.
430 är robust mekaniskt och man ser på avsakanden av beg annonser att de som har den är mkt nöjda.. ;-)
/tibor
430 är en väldigt bra blixt. Finns ingen anledning att gå till 580 om du ej behöver sista "snäppet" i styrka (t ex för flitigt studs i paraply) eller villkunna styra andra blixtar ("MAster") och det skriver du att du inte vill.
430 är robust mekaniskt och man ser på avsakanden av beg annonser att de som har den är mkt nöjda.. ;-)
/tibor
BugEyes
Aktiv medlem
Den tar dessutom hänsyn till brännviddsförlängningen hos cameran, dvs zoomar relativt till den skenbara brännvidden. Det är bara 430 EX och 580 EX som kan det, inte för att det är speciellt betydelsefullt.
Jag har Sigma 500 DG Super II, 430 EX och 580 EX.
Rekomenderar...
430 EX om man ska ha en blixt att använda på kameran.
580 EX om man har behov av den extra styrkan och/eller ska använda den som master tillsammans med andra blixtar.
Siman DG Super II, visst funkar den ok och ska man prompt ha den extra styrkan för en hyfsad peng så. Men jag har svårt att rekommendera den efter att ha använt Canon blixtarna också.
Jag har Sigma 500 DG Super II, 430 EX och 580 EX.
Rekomenderar...
430 EX om man ska ha en blixt att använda på kameran.
580 EX om man har behov av den extra styrkan och/eller ska använda den som master tillsammans med andra blixtar.
Siman DG Super II, visst funkar den ok och ska man prompt ha den extra styrkan för en hyfsad peng så. Men jag har svårt att rekommendera den efter att ha använt Canon blixtarna också.