2L8
Avslutat medlemskap
Jag tycker nog att man kan arrangera bilder in i det sista faktiskt. Jag har alltid varit en liten pysselgubbe som bygger och petar med detaljer. Hela vägen från lego, modelltåg, anteckningar i plugget till fotograferingen.
Jag tycker att det är lite av tjusningen, att själv räkna på bakgrunder, klockslag för ljus, vinklar, perspektiv osv. Man kan hålla på och spinna vidare hur länge som helst.
Just nu håller jag på och planerar ett flytande gömsle till våren, utöver det har jag 3 olika gömslen med olika dimensioner, varav ett jag byggt själv för liggande fotografering. Det tycker jag är givande, att pyssla och fixa hela tiden, men alla är vi olika. Andra "äkta" naturromantiker glider kanske hellre runt i skogen och tar dagen som den kommer medan vissa gärna rekar lite och arrangerar bilderna.
Låter roligt det där med dina gömslen! varför inte dela med dig av konstruktionerna här på Fotosidan!? Jag funderar själv på flytande gömsle men jag är lite nervös för att tappa i utrustningen samt att det verkar vara svårt att komma tillräckligt nära vattnet! Tanken jag hade var ett traktordäck med en skiva samt statvihuvudet! Det borde bygga 40-50cm ovanför vattenytan! det känns lite högt!
/mvh
magnus