odburt
Aktiv medlem
Nja, frågan jag ställer mig är hur roligt är detta?
Visst är det häftigt med "Baldies" så nära, men känslan jag får är att det blir som att plåta tranor vid Hornborga, sångsvanar vid Tysslingen eller varför inte gråtrutar vid närmsta fiskehamn. Om vi tar bort att det är just örnar så tycker jag att det blir lätt blasé över denna sorts fotografi. Dessutom har ju "alla" amerikanska fågelplåtare av rang redan kramat ur de flesta bilder som går att få på den platsen, men bilder på "frihetsfågeln" går säkerligen hem hos en amerikansk publik och går nog sälja där.
Tycker nog att den sidan av pölen har annat, mer spännande attraktioner att bjuda på i fågelväg än stativträngsel och blixtljus från en massa fotografer.
Jag håller med dig till viss del, samtidigt tycker jag att det är roligast att ta bilderna och även om vägen till bilden ibland kan vara lång så är det ju ändå alltid resultatet som räknas.
För egen del föredrar jag att bara kunna gå ut i en lagun och plåta 20-30 olika våtmarksarter, som är vana vid folk. Det gör det mycket enklare att ta speciella bilder, t.ex. silhuetter eller action om fåglarna tillåter mig att röra mig som jag vill, jämfört med att stå i t.ex. Angarn och vänta och vänta på att t.ex. en skedand ska simma förbi.