niklasl
Aktiv medlem
Jag läste på Fred Miranda-forumet att nån varit i kontakt med Voigtländer som säger att allt är slut och de väntar på nästa tillverkningsbatch som ska vara klar inom en månad eller så.
Själv köpte jag gluggen från Robert White i England direkt när den kom ut, till ett hyfsat fördelaktigt pris (8500 SEK inklusive allt). Tror den har sjunkit ännu mer i pris nu.
Om du har en Sonykamera, se till att INTE köpa VM-versionen (för Leica) eftersom den presterar mycket sämre om man inte har den på en kamera med Leica-tunt sensorfilter. De har alltså inte exakt samma optik utan är anpassade för respektive sensorglas.
I övrigt kan jag bara varmt rekommendera objektivet! Det är mycket säreget och mycket bra, men har en del knepigheter för sig. Har skrivit lite om det på min blogg om du vill kika.
Edit: Läste slarvigt och ser nu att du sökte just E-versionen. Dock antar jag att en del blir frestade att köpa VM när E inte finns att få tag i.
Har följt den tråden också (och sett dina inlägg). När objektivet var nytt avskrev jag det som helt omöjligt men har nu ändrat uppfattning (i likhet med många andra på FM) och blivit nyfiken. Har faktiskt lagt in en beställning hos Robert White, även om det är restat där också. Tänkte inte köpa VM-versionen, men tack för varningen.
Har du köpt någon försättlins, typ Elpro 3 eller 4 eller en 500D?
Var hittar jag din blogg?