Joppe
Aktiv medlem
kul att det blev lite diskussion i tråden. Visst kan jag hålla med om att min kompis kanske är mer "fotograf" när motivet är rörligt än om kameran står på stativ, och visst, rent krasst är det nog så att om det inte jag som trycker på knappen så kanske jag inte har rätten till bilden (om det inte är så att jag skriver kontrakt osv)
men hur blir det här på fotosidan då?, skulle jag kunna lägga upp en bild och skriva mig själv som fotograf, fast jag har använt min kompis som actiontrådutlösare. Det var ju trots allt jag som sa hur allt skulle vara.
o tro mig ibland när man hoppar så hinner man inte alltid komponera motivet i sökaren... man får chansa, det var inget 50-meters dropp ; )
//Johannes
men hur blir det här på fotosidan då?, skulle jag kunna lägga upp en bild och skriva mig själv som fotograf, fast jag har använt min kompis som actiontrådutlösare. Det var ju trots allt jag som sa hur allt skulle vara.
o tro mig ibland när man hoppar så hinner man inte alltid komponera motivet i sökaren... man får chansa, det var inget 50-meters dropp ; )
//Johannes