Andreas S Eriksson
Aktiv medlem
Jag har haft en ganska intressant diskussion med en modeskapare som tillsammans med några frisörer här i stan höll en mode- och frisyrvisning i går. Den här tillställningen var planerad att hållas för ett ganska bra tag sedan och vid det tillfället kontaktade jag modeskaparen och bad om att få komma och fota. Inga problem, men bilderna jag fotade skulle hon äga rättigheterna till, då hon menade att det jag fotade var hennes skapelse/egendom. Jag svarade inte, men nu när tillställningen slutligen skulle bli av så tog jag upp kontakten i gen och ställde samma fråga. Punkten med rättigheter berördes inte, men nu sitter jag som bäst och håller på och gör iordning ett galleri som jag har tänkt publicera själv och dessutom skicka över till de som äger stället där tillställningen var.
Försökte hitta den tidigare mailväxlingen, men det hela gick som sagt ut på att modeskaparen skulle äga de kommersiella rättigheterna till mina bilder.
Nån som varit i liknande situation?
Försökte hitta den tidigare mailväxlingen, men det hela gick som sagt ut på att modeskaparen skulle äga de kommersiella rättigheterna till mina bilder.
Nån som varit i liknande situation?